Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Rumiye
dc.contributor.authorErvasa, Teslime Nur
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZtgv6vcv-AolN5jKHuYSNuksXEeh5k2gf5Ya4zOS1QNz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1805
dc.description.abstractBu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri ile sosyal medya kullanım motivasyonları arasındaki ilişki düzeyini belirlemek amaçlanmıştır. Çeşitli değişkenlere (sınıf düzeyi, cinsiyet, kardeş sayısı, aile birliktelik durumu, anne baba eğitim durumu) göre üstün yetenekli öğrencilerin sosyal beceri düzeyi ve sosyal medya kullanım motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Amasya, Samsun, Çorum, Tokat il ve ilçelerinde bulunan Bilim Sanat Merkezinlerinde uygulama yapılmıştır. Araştırmanın evreni uygulama yapılan illerdeki 4. 5. 6. 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Rastgele örneklem yöntemi ile seçilen üstün yetenekli 219 öğrenciye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Kocayörük (2000), tarafından geliştirilen Sosyal Beceri Ölçeği ve Köroğlu (2014), tarafından geliştirilen Sosyal Medya Kullanım Motivasyon Ölçeği katılımcılara uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Betimsel analizlerin yanı sıra T-testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üstün yetenekli öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri ile sosyal medya kullanım motivasyonları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Üstün yetenekli öğrencilerin interneti 1 saatten az kullananların 4 saat ve üzeri kullananlara göre sosyal beceri düzeylerinin anlamlı farklılaştığı görülmüştür. Üstün yetenekli öğrencilerin sosyal medyayı en fazla eğlenmek ve bilgi edinmek amacıyla kullandıkları ve en çok takip ettikleri sosyal medya sitesinin Youtube olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the relationship between the social skill levels of the gifted students and the motivations of using social media. According to different variables (class level, gender, number of siblings, family cohesion status, parents' educational status), it was examined whether there was a significant difference between the social skill level of the gifted students and the motivation of using social media. Descriptive survey method , one of the quantitative research designs, was used in this study.It was applied in Science Art Centers in Amasya, Samsun, Çorum, Tokat provinces and districts. The population of the study contains 4. 5. 6. 7. and 8th grade students.219 gifted students, who were selected through random sampling method, have been reached. The Personal Information Form prepared by the researcher, the Social Skills Scale developed by Kocayörük (2000), and the Social Media Use Motivation Scale developed by Köroğlu (2014) were applied to the participants as a data collection tool Data were analyzed by using SPSS package program. In addition to descriptive analysis, T-test and ANOVA tests were used. According to the results of the study, a significant negative correlation was found between the social skill levels of the gifted students and the motivations of using social media. It was seen that gifted students using internet 4 hours or longer had significantly different social skill levels than those using internet for less than 1 hour. It has been concluded that gifted students usually use social media to have fun and learn and their favourite social media site is Youtubeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectSocial skillen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.subjectÜstün yeteneken_US
dc.subjectGifteden_US
dc.subjectÜstün yetenekli çocuklaren_US
dc.subjectGifted children Onaylandıen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri ile sosyal medya kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the relationship between social skill levels and social media use of gifted studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.yoktezid564704en_US
dc.institutionauthorErvasa, Teslime Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster