Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Asım
dc.contributor.authorBoz, Emre
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZrpRctxJt_jwf-ecQoabCvgTuREnqb9YlqPl0_DO1XJi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1803
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında geçen bazı temel kavramları (iklim, karasal iklim, akdeniz iklimi, karadeniz iklimi, muson iklimi, çöl iklimi, maki, bozkır-step, bakı, matematik konum, özel konum, paralel-enlem, meridyen-boylam, harita, ölçek, ova, plato, göl, deniz, okyanus, vadi, ada, kıta, heyelan, deprem, erozyon, çığ, nüfus, nüfus yoğunluğu) anlama düzeylerini ve bu kavramlara yönelik yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında belirlenen kavramların öğrenciler tarafından anlaşılma düzeylerini belirlemek için açık uçlu sorulardan oluşan bir test geliştirilmiştir. Geliştirilen test 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Amasya ilindeki dördü merkez, üçü ilçe merkezi ve biri köy olmak üzere toplam sekiz okulda 6., 7. ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören 585 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler anlama, sınırlı anlama, anlamama yanlış anlama ve cevap vermeme şeklinde kategorize edilerek incelenmiştir. Araştırma sonucunda belirlenen coğrafi kavramların öğrenciler tarafından yeterince anlaşılamadığı ve öğrencilerin bu kavramlarla ilgili çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında bazı kavramları anlama düzeylerinin alt sınıflarda yüksek, üst sınıflarda ise daha düşük olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the 6th, 7th and 8th grade students' level of understanding some basic terms in social sciences course geography topics (climate, continental climate, mediterranean climate, black sea climate, monsoon climate, desert climate, maquis, steppe, exposure, mathematical location, private location, parallel- latitude, meridian-longitude, map, scale, lowland, plateau, lake, sea, ocean, valley, island, continent, landslip, erosion, snow slide, population, overpopulation) and their misconceptions regarding these terms. The scanning model being one of the quantitative research methods was used in the research. A test composed of open-ended questions was developed in order to determine students' level of understanding the concepts specified within the context of the research. The test developed was performed in the 2017-2018 academic year, on 585 students in the 6th, 7th and 8th grades at eight schools in total in Amasya province, four of which were in the city center, three were in the district and one in the village. The data obtained were examined by categorizing them as understanding, limited understanding, not understanding, misunderstanding and unanswered. As the result of the study, it was found that students did not adequately understand the determined geographical concepts and they had various misconceptions regarding these concepts. In addition, it was noted that some concepts' understanding levels were high in junior classes and lower in senior classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAmasyaen_US
dc.subjectAmasyaen_US
dc.subjectCoğrafi kavramlaren_US
dc.subjectGeographic conceptsen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectKavram algılamaen_US
dc.subjectConcept to perceiveen_US
dc.subjectKavram yanılgısıen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectKavram öğrenmeen_US
dc.subjectConcept learningen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectSosyal bilgiler eğitimien_US
dc.subjectSocial studies education Onaylandıen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin temel coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Amasya ili örneği)en_US
dc.title.alternativeSecondary school students' level of understanding basic geographical terms and their misconceptions (The case of Amasya province)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.identifier.yoktezid561097en_US
dc.institutionauthorBoz, Emre


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster