dc.contributor.advisor | Şam, Emine Altunay | |
dc.contributor.author | Abukan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:03Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZppsfw3nltHA5AltL0o6CiA-rp3Lej3dyuu8oVC-Ltnn | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1801 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, "Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yönelik Farkındalık Düzeyleri Materyal ve Okul Politikası Oluşturulmasına Yönelik Görüşleri" ni belirlemektir. Çalışmada uzman görüşlerine başvurularak, oluşturulan ve on bir sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Mülakatlara katılan görüşmecilerden, görüşme formundaki sorulara yazılı bir biçimde cevap vermeleri istenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yoluyla seçilen çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Çorum ilinde sekiz ortaokulda görev yapmakta olan 32'si erkek 28'i kadın 60 öğretmenden oluşmaktadır. Bu öğretmenlerin 13' ü Türkçe, 12'si İngilizce, 9'u Sosyal Bilgiler, 9'u Matematik, 7'si Fen Bilgisi, 5' i Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 1'i Görsel Sanatlar, 1'i Meslek Dersleri, 1'i Teknoloji Tasarım, 1'i Bilişim Teknolojileri, 1'i Beden Eğitimi öğretmenidir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Verilerden elde edilen bulguların tanımlanması ve yorumlanmasıyla ulaşılan sonuçları aşağıdaki gibi özetleyebiliriz: 1.Öğretmenlerin; değerler eğitimini içeren çalışmalarda, bu alanda sıkça kullanılan metotlardan rol model olma, drama, film izletme gibi yöntem-teknikler içeren uygulamaları tercih ettikleri tespit edilmiştir. 2.Değerler eğitimi ile ilgili kaynak, materyal ve ders içeriklerinin yeterliliğine yönelik sorulara olumlu ve olumsuz cevap veren öğretmenlerin oranlarının, birbirlerine yakın olduğu görülmüştür. 3.Öğretmenlerin; değerler eğitimi uygulamalarında örnek olabilmelerine dair yapılan öz değerlendirme sonucunda, kendilerini yeterli hissettikleri ve bu konuda örnek olabildiklerini ifade ettikleri görülmüştür. 4.Verilen değerlerin öğrenciler tarafından özümsenme düzeyine dair düşünceleri ise; öğrencilerin, aile, medya ve sosyal çevre gibi dış uyaranlar nedeniyle verilen değerleri yeterince özümseyemedikleri yönündedir. 5.Değerler eğitiminin geleceğine dair bulgular doğrultusunda öğretmenler, ayrı bir değerler eğitimi dersinin gereksiz olduğunu ifade etmişlerdir. 6.Öğretmenlerin değerler konusunda Milli Eğitim Bakanlığı'na yardımcı olabilecek kurumlara dair düşüncelerine de başvurulmuştur. Öğretmenlerin büyük bir kısmı, sivil ve tüm resmî kurum ve kuruluşların, değerler eğitimi konusunda Milli Eğitim Bakanlığı'na destek olmaları gerektiğini belirtmişlerdir. Bu araştırma ortaokul öğretmenlerinin değerler eğitimine dair görüşleri kapsamında yapılmıştır. Günümüz koşulları dikkate alındığında sosyal medyanın okullarda verilen değerlere etkilerine dair araştırmalara ağırlık verilmesi değerler eğitimi çalışmalarına olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The reason of this study is to determine teachers' opinions about their awareness level creating materials and school policy for values education. In this study, a ten questioned semi-structured questionnaire created by applying to experts was carried out. The interviewers were asked to give written answers to the questions. In this qualitative research methoded study, case study pattern is used. This study group chosen by the way of purposive sampling consists of (32 males and 28 females) 60 teachers who worked at eight middle schools in Çorum in 2017-2018 Academic Year. They consist of 13 Turkish,12 English, 9 Social Studies, 9 Maths, 7 Science, 5 Religious Education, 1 Art, 1 Vocational Course, 1 Technology and Design, 1 Information Technologies, 1 Physical Education teachers. During data analysis descriptive analysis method is used. We can sum up the results got through the description and interpretation of the data facts as following: 1. It is determined that in studies consisting of values education teachers prefer mostly used methods and technics such as being a role model, drama and watching movies. 2. It is seen that the rate of the teachers given both positive and negative answers to the questions related to the sufficiency of the sources, materials and lesson contents about the values education were almost close. 3. Related to the results of the self-assessment about being a model during values education practices, it is seen that the teachers feel themselves sufficient enough and state they are a model about it. 4. About the level of students' embracement of the given values, they think students cannot embrace the values enough because of some negative effects such as family, media and background. 5. Related to the facts of the future of values education, teachers stated that a seperate values education class is useless. 6. Teachers opinions about which institutions can help the Ministry of National Education about values education was applied. Most of the teachers stated that all the civil and official institutions and establishments should support the Ministry of National Education about values education. This research was conducted within the scope of the opinions of middle school teachers abaut values education. When the litarature was examined, no conclusion were found about the effect of social media on dthe values of students. In this context researches on social media and values relations can be done. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Araç-gereçler | en_US |
dc.subject | Equipments | en_US |
dc.subject | Değerler | en_US |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Değerler eğitimi | en_US |
dc.subject | Values education | en_US |
dc.subject | Farkındalık | en_US |
dc.subject | Awareness | en_US |
dc.subject | Farkındalık | en_US |
dc.subject | Awareness | en_US |
dc.subject | Materyal kullanımı | en_US |
dc.subject | Material usage | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler dersi | en_US |
dc.subject | Social studies course | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler eğitimi | en_US |
dc.subject | Social studies education | en_US |
dc.subject | Örgütsel farkındalık | en_US |
dc.subject | Organizational mindfulness | en_US |
dc.subject | Öğretmenler | en_US |
dc.subject | Teachers Onaylandı | en_US |
dc.subject | Değerler | en_US |
dc.subject | Değerler Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.subject | Ortaokul | en_US |
dc.subject | Materyal | en_US |
dc.subject | Politika | en_US |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Values Education | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Student | en_US |
dc.subject | Middle School | en_US |
dc.subject | Material | en_US |
dc.subject | policy | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri materyal ve okul politikası oluşturulmasına yönelik görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Awareness level of teachers in regards to values education and their thoughts about material - building school policy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 121 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 562227 | en_US |
dc.institutionauthor | Abukan, Fatih | |