Tanzimat Döneminde Golos kazasının sosyal ve ekonomik durumu
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Sanayi Devrimi ile birlikte ulaşım, haberleşme imkânlarının artması ticarette küreselleşme sürecini başlattı. Fabrikaların seri üretimi sonucunda ortaya çıkan ihtiyaç fazlası ürünler gemiler ve demiryolları sayesinde kıtalar arası ticarete konu oldu. Artan ticari faaliyetler de özellikle liman kentlerini öne çıkarttı. Bu tür kentlerde yeni ve büyük limanlar yapıldı. İç bölgelerle bağlantıyı sağlayacak demiryolu hatları ile liman şehirleri ticari meta açısından beslendi. Nitekim 19. yüzyıl boyunca liman şehirleri gelişti ve kozmopolit bir yapıya büründü. Bu tez çalışmasında Yanya Eyaletinin Tırhala Sancağına bağlı bir liman kenti olan Golos Kazasının 19. yüzyıldaki yaşadığı değişim süreci sosyal ve ekonomik boyutlarıyla incelenmektedir. Elde edilen veriler ışığında ilgili dönemde kentin nüfusu, ticari yapısı, tarımsal faaliyetleri, fiziki gelişimi hakkında bilgiler ortaya konulmaktadır. Küçük bir yerleşim birimi olan Golos, 19. yüzyılın ortalarından itibaren hızlı bir şekilde modernleşme sürecine girmiştir. Golos, gerçekleştirilen imar faaliyetleri sonucu kısa bir zamanda büyük bir gelişme göstererek modern bir liman kenti haline gelmiştir. Kentin bulunduğu Tesalya toprakları oldukça verimli olup, başta tarım olmak üzere elde edilen ürünlerin ihraç edilmesinde Golos Limanı önemli bir işlev görmüştür. Golos askeri bakımdan da Osmanlı Devleti için oldukça önemli bir mevkiye sahipti. Ancak Yunanistan'ın girişimleri ve Avrupa devletlerinin desteğiyle 1881'de Osmanlı Devleti'nin elinden çıkan Golos gelişimini ve stratejik önemini devam ettirmiştir. Along with the Industrial Revolution, by the increase of communication and communication possibilities the globalization processstarted in trade. The surplus products that emerged as a result of the mass production of the factories were subject to inter continent altrade through ship sandrail ways. Increasing commercial activities also highlighted the port cities. New and large ports were built in such kind of cities. The rail way lines and the port cities, which provide the connection with the innerregions, were fed by the commercial commodity. As a matter of fact, during the 19th century, port cities developed and took on a cosmopolitan structure. In this thes is, the process of change in the 19th century of Golos, which is a port city of Tirhala Sanjak Province, is examined with its social and economic dimensions. In the light of the data obtained, information about the population, commercial structure, agricultural activities and physical development of the city are presented. Golos, a small settlement, had been started its modernization process from the mid- 19th century on wards. Golos has become a modern port city with a great development in a short time as a result of the zoning activities carriedout. The province of Tesalya, where thecity is located, is very productive and especially foragriculture, Golos Port has played an important role in the exportation of the obtained products. Golos even had a very important military role fort he Ottoman Empire. However, with the initiatives of Greece and witht he support of the European states, Golos, which was out of the Ottoman Empire power in 1881, maintained its strategic importance.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZoE8vqBxatYo0SGv8KpvDfoMFAtPj0-3Whg_5p8wuwBVhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1799
Collections
- Tez Koleksiyonu [118]