dc.contributor.advisor | Kırbaş, Şule | |
dc.contributor.author | İlter, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:01Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGUKkQSf7aG5cLTfdzh1Fj4F2uXf3qDgpK2cDgkGGtGkG | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1787 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ortaokulda eğitim gören ve atletizm yapan öğrencilerin yaratıcılık ve çoklu zekâ alanları incelenmesidir. Araştırma grubunu; 2015-2016 eğitim öğretim yılında 13 Şubat 2016 tarihinde Aydın'da düzenlenen "Okullararası Yıldızlar Kros Türkiye Birinciliği", 28-29 Mayıs 2016 tarihinde Aydın'da düzenlenen "Okullararası Küçük Kızlar ve Erkekler Puanlı Atletizm Türkiye Birinciliği" ve 4-6 Haziran 2016 tarihinde Erzurum'da düzenlenen "Yıldız Kızlar ve Erkekler Puanlı Atletizm Türkiye Birinciliği'ne katılan 6., 7., ve 8. sınıftan 284 erkek, 200 kız olmak üzere 484 sporcu öğrenciden oluşturmaktadır. İlk olarak araştırmanın amacına ilişkin mevcut bilgiler, literatürün taranmasıyla sistematik bir şekilde verilmiştir. Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. İkinci olarak araştırmanın amacına ulaşmak için; Raudsepp (1977) tarafından geliştirilmiş, Çoban (1999) tarafından Türkçeye uyarlanan "Ne Kadar Yaratıcısınız? "How Creative Are You?" yaratıcılık ölçeği ile Saban (2001) tarafından geliştirilen "Çoklu Zekâ Alanları Envanteri" kullanılmıştır.Verilerin çözüm ve yorumlanmasında; frekans, t testi Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu, One Way Anova (tek yönlü varyans analizi) testi kullanılmış ve gruplararasındaki farkı belirleyebilmek için tukey testi kullanılarak test edilmiş ve anlamlılık p<0,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 22 (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonucunda; araştırmaya 284 erkek, 200 kız atletizm sporu yapan öğrenci katılmıştır. Araştırmaya ortaokul düzeyinde aktif lisanlı olarak müsabık spor yapan 228 6.sınıf, 151 7.sınıf, 105 8.sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin genel olarak yaratıcılık düzeylerinin yüksek olduğu çoklu zeka alanlarının değişkenlere göre farklılaştığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research; to investigated the students' creativity and multiple intelligence areas. Research Group; 13 February 2016 2015-2016 academic year in the history of intellectuals", held in Interscholastic cross-country Stars the winner of Turkey", May 28-29, 2016 in the history of intellectuals", held in Interscholastic athletics little boys and girls qualifying in Turkey, first prize" and On 4-6 June 2016 held in Erzurum "Turkey star qualifying boys and Girls Athletics 284 grade male, 200 female students Center, total 484. Firstly, the current information regarding the purpose of the research has been systematically given by scanning the literature. Thus, a theoretical framework has been established on the subject. Second, to reach the aim of the research;Raudsepp (1977), developed by Shepherd (1999) adapted into Turkish by, "how creative are you? plow with creativity scale (2001) was developed by Çoban.Solution and interpretation of the data; frequency, t-test, Pearson Product Moment Correlation, one-way ANOVA (one way analysis of variance) test was used in order to determine the difference between the groups.SPSS 22 (Statistical package for social sciences) package program was used in the evaluation and to find the calculated values. As a result of this study; 284 male and 200 female athletics students participated in the study. 228 6th grade students, 151 7th grade students and 105 8th grade students engaged in active sports at secondary school level participated in the study. It was found that multiple intelligence areas, which have high creativity levels of students, differ according to the variables | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Atletizm | en_US |
dc.subject | Athletism | en_US |
dc.subject | Ortaokul öğrencileri | en_US |
dc.subject | Secondary school students | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Sporcular | en_US |
dc.subject | Sportsmen | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | Çoklu zeka | en_US |
dc.subject | Multiple intelligence Onaylandı | en_US |
dc.title | Ortaokulda okuyan aktif atletizm sporcularının yaratıcılık ve çoklu zeka alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of relationship between creativity and multiple intelligence of activ athleticssports at secondary school | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 626457 | en_US |
dc.institutionauthor | İlter, İsmail | |