Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakır, Recep
dc.contributor.authorÇoruk, Hasan
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:00Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6-Vzmr4_OUQ9hNXWC2qtcXml5aR-PvW_zzf_NLqJwG-i
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1774
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında düşüncelerine etkisiniaraştırmaktır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2013-2014 yılı 2. Döneminde, Zonguldak İli, Karadeniz Ereğli İlçe Merkezi'nde bulunan bir ilkokulun 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma yapılırken bir şubedeki öğrenciler deney grubu, diğer şubedeki öğrenciler ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilerden araştırma dâhilinde olmak istemeyen ve testlere istemli cevap vermeyenler araştırma dışında bırakılarak deney grubunda 13 erkek ve 18 kız, kontrol grubunda da 12 erkek ve 19 kız olmak üzere 31'er öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Konular deney grubunda uzman görüşlerine göre hazırlanan 4. sınıf kesirler konusu çoklu ortamöğretim yazılımıyla, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim metotlarıylaişlenmiştir. Veri toplama araçları olarak "Kesirler Konusu Başarı Testi", "İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği", "Bilgisayar Kaygı Ölçeği" ve "Öğrenci Görüşme Formu" kullanılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Akademik başarı testi verilerine göre,çoklu ortam uygulamalarının akademik başarıları artırmak açısından geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarı kalıcılık testi verilerine göre de çoklu ortam uygulamalarının öğrenilen bilgileri hatırda tutma düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca matematik dersinin diğer ünitelerinde ve diğer branşlara ait ünitelerde de çoklu ortamların kullanılması önerilmiştir. Matematik kaygısı testi verilerine göre hemçoklu ortam uygulamalarının hem de geleneksel yöntemlerin öğrencilerin matematik kaygılarını gidermede etkili olamadığı sonucuna ulaşılmış; kaygı, tutum, özyeterlik vb. konularda daha uzun süreli araştırmalar yapılması önerilmiştir. Deney grubuna uygulanan bilgisayar kaygısı testi verileri incelenmiş,araştırma öncesinde öğrencilerde var olan kaygıların anlamlı derecede azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin bilgisayar kaygılarının azaltılması için derslerde ve ders dışı zamanlarda bilgisayarı öğretimsel araç olarak kullanmalarının sağlanması önerilmiştir. Deney grubuna uygulanan öğrenci görüşme formu verileri incelenmiş ve öğrencilerin; etkili konu anlatımı, konu tekrarı sağlaması, derse olan ilgiyi artırması ve eğlenceli ders çalışma ortamı sağlaması konularında çoklu ortamlardan faydalandıkları anlaşılmıştır. Çoklu ortamların diğer derslerde de; konu anlatımı, ders tekrarı ve eğitsel oyunlarla birlikte etkili şekilde kullanılması tavsiye edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effect of multimedia material covering 4th grade mathematics course fractions topic on students' academic achievement levels, math anxiety levels, computer anxiety levels and thoughts on multimedia. A quasi-experimental design with pre-test-post-test and control group was conducted. The sample of the study consisted of 4th grade students of an elementary school in Karadeniz Ereğli County of Zonguldak Province in the second semester of year 2013-2014. There were two classes and the students in one of the classes were determined to be experimental group and the other control group. The students who did not want to be participated in the study and those who did not respond the tests voluntarily were excluded from the study. Therefore the study was carried out with 31 students in each group: 13 male and 18 female students in the experimental group and 12 male and 19 female students in the control group. In the experimental group, 4th grade fractions topic was given using educational multimedia software based on expert opinions, whereas in the control group the same subject was given using traditional teaching methods. "Fractions Achievement Test", "Mathematics Anxiety Scale for Primary School Students", "Computer Anxiety Scale", and "Student Interview Form" were used as data collection tools. The data were analysed using SPSS.18 software. According to the academic achievement test data, it was concluded that multimedia applications were more effective than traditional teaching methods in terms of improving academic achievement. It is advisable to use multimedia applications in other units of math course and in units of other branches. According to the math anxiety data, neither multimedia applications nor traditional teaching methods were effective in relieving math anxiety of the students. Longer term studies are proposed for subjects such as anxiety, attitudes and self-efficacy. The result of the computer anxiety test data analysis employed in the experimental group revealed that the anxiety existing before the study was significantly reduced. It is recommended that computers should be used as instructional tools during courses and at extracurricular times to reduce students' computer anxiety. The analysis of the student interview forms conducted in the experimental group indicated that multimedia applications helped students in some areas such as effective topic presentation, revising the subjects, increasing the interest in the course and providing a fun study environment. Multimedia applications were recommended to be used effectively in other courses as well in terms of topic presentation, course revision and educational games.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectBilgisayar kaygısıen_US
dc.subjectComputer anxietyen_US
dc.subjectEğitim araçlarıen_US
dc.subjectEducational toolsen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectMathematics educationen_US
dc.subjectMatematik öğretimien_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectMultimedyaen_US
dc.subjectMultimediaen_US
dc.subjectTüretimci çoklu ortam öğrenme kuramıen_US
dc.subjectGenerative multimedia learning theoryen_US
dc.subjectÇoklu öğrenme ortamıen_US
dc.subjectMultimedia learning environmenten_US
dc.subjectİlkokul öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary school students Onaylandıen_US
dc.subjectÇoklu Ortamen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMatematik Kaygısıen_US
dc.subjectBilgisayar Kaygısıen_US
dc.subjectKesirler.en_US
dc.subjectmultimediaen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.subjectmath anxietyen_US
dc.subjectcomputer anxietyen_US
dc.subjectfractions.en_US
dc.titleÇoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of multimedia use on academic achievement and anxiety in elementary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.yoktezid454781en_US
dc.institutionauthorÇoruk, Hasan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster