Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdere, Murat
dc.contributor.authorParıldar, Elif
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:56Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-QerOtPFzdPwmkhnljYl7gVgsXAcBhdMnCTkVABAkOTt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1743
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üstün yetenekli çocuklara normal okullarda öğretmenlik yapan fen bilimleri öğretmenlerinin, üstün yetenekli çocuklar ve eğitimlerine yönelik algılarını belirlemektir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma boyutunun birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin algı ve görüşlerinin mülakat yoluyla belirlendiği kısım nitel, anketle alındığı kısım ise nicel boyutunu oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini nitel boyutta İstanbul il sınırları içerisinde yer alan sosyoekonomik durumları dikkate alınarak belirlenen alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeye sahip, oranlı küme örnekleme modeli kullanılarak seçilen okullardan 6 okulda görev yapan toplam 18 fen bilimleri öğretmeni, nicel boyutta İstanbul il sınırları içerisinde görev yapan 100 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Her boyut için farklı değerlendirme araçları kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu, nicel boyutunda ise fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki algı ve görüşleri hakkında bilgi toplamak amacıyla Demirok ve Özcan (2016) tarafından geliştirilen "Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Algı Ölçeği" ve "Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Görüş Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler nVIVO programı, anketlerden elde edilen veriler ise SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, parametrik testler olan t testi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilere yönelik algılarının ortalama puanı 'katılıyorum' sınırları içerisinde belirlenmiştir. Bu anlamda fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilere yönelik algılarının olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilere yönelik görüşlerine bakıldığında ise üstün yetenekli öğrencilere yönelik görüşlerinin ortalama puanının 'katılıyorum' sınırına yakın olduğu görülmektedir. Bu bulgu, fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilere yönelik olumlu görüşe sahip oldukları sonucunu ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the perceptions of science teachers who teach highly talented children in normal schools towards highly talented children and their education . In the study the mixed method is used in which qualitative and quantitative research dimensions are used together. The part where the perceptions and opinions of the teachers of gifted students are determined through interviews is qualitative, and the part taken by questionnaire is quantitative. A total of 18 science teachers working in 6 schools of from schools selected by using the proportional cluster sampling model with lower , middle and upper socio-economic levels determined by taking into account the socioeconomic conditions of the city within the boundaires of Istanbul in qualitative terms , constitutes 100 science teachers who do. Different assessments tools are used for each dimension. The semi-structured interview form created by the researcher in the Qualitative dimension of the study , and in the quantitative dimension, the "Teachers 'Perceptıons Scale for Gifted Students" and " Teachers' Perception Scale for Gifted Students" developed by Demirok and Özcan (2016) in order to collect information about the perceptions and opinions of science teachers about gifted children . Students' Opinion Scale" is used. The data were evaluated by content analysis method. The data obtained from the interview were analyzed using then nVIVO program , and the data obtained from the surveys were analyzed using the SPSS package program. In the analysis of quantitative data , arithmetic mean, standard deviation, Parametric tests, test and one-factor analysis of variance are used. In the study ,the average score of science teachers 'perceptions of highly talented students is determined within the limits of "I agree ". In this sense , it was concluded that science teachers' perceptions of highly Talented students are positive. Considering the opinions of science teachers towards highly talented students,it is seen that the average score of their opinions about highly talented students is close to the limit of "I agree ". This finding revealed the result that science teachers have a positive view of highly talented students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yeteneklilerin fen bilimleri öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar ve eğitimlerine yönelik algılarıen_US
dc.title.alternativeTeachers of science of highly talented perceptions of highly talented children and their educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.identifier.yoktezid665035en_US
dc.institutionauthorParıldar, Elif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster