dc.contributor.advisor | Karamustafaoğlu, Sevilay | |
dc.contributor.author | Çiftcibaşı, Funda | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:55:56Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:55:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-euVdOar7Bw0KYNY_hiYjfMt6lSqmd9-W9KnTsWFuR-2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1742 | |
dc.description.abstract | 2018 Yenilenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında dört adet öğrenme alanı oluşturulmuştur. Bu öğrenme alanlarından ilki Dünya ve Evren'dir. Öğretim programıyla Dünya ve Evren öğrenme alanı içerisinde öğrencilere astronomi alanında katkı sağlamak onları bu yönde bilinçlendirmek istenmiştir. Ayrıca yenilenen eğitim öğretim çağında öğrencilerin daha aktif olarak derslere katılması ve kalıcı öğrenmenin sağlanması hedeflenerek yeni öğretim modelleri ve öğrencilere kazandırılması uygun görülen yaşam boyu öğrenme becerileri geliştirilmiştir. Meydana gelen bu beceriler ile öğrencilerde anadilde ve yabancı dilde iletişimlerinin kuvvetlendirilmesi, işbirliği ve öğrenmenin kazandırılması, iletişim ve üretkenliğin arttırılması, kendine güven gibi yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmıştır. Bu beceriler ve modeller öğrencinin, eğitim ve öğretim süreci içerisinde gelişim için büyük önem taşımaktadır. Geliştirilen modeller içerisinde bulunan kuantum öğrenme modelinin getirdiği kazanımlar ve model ile birlikte yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılması çalışma içerisinde yer almaktadır. Bu çalışmada Kuantum öğrenme modeli ile Güneş Sistemi ve Tutulmalar ünitesine yönelik hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına ve yaşam boyu öğrenme becerilerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma nicel kökenli yarı deneysel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Amasya ilindeki iki ayrı 6. sınıf öğrenci grupları ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunu oluşturan öğrenci sayısı 15, kontrol grubunu oluşturan öğrenci sayısı 17 olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasındaki düzeylerini belirlemek amacıyla Güneş Sistemi ve Tutulmalar ünitesi başarı testi ve Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Güneş Sistemi ve Tutulmalar ünitesi başarı testi güvenirlik analizinde KR-20 kullanılmıştır ve madde güçlük indeksleri incelenmiştir. Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri Ölçeği'nde açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda veriler yorumlanmıştır. Deney grubunda modele yönelik hazırlanan etkinlikler kullanılırken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı doğrultusundaki yaklaşım ile dersler yürütülmüştür. Çalışma için geliştirilen iki ölçme aracı örneklem gruplarına uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerin analizinde Bağımsız Gruplar t-testi ve ANCOVA analizleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre deney ve kontrol grubu öğrencilerin akademik başarıları arasında uygulama sonrasında deney grubu lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Dolayısıyla Güneş Sistemi ve Tutulmalar ünitesine yönelik başarı testi sonuçları, akademik boyutta kuantum öğrenme modelinin daha başarılı olduğunu göstermiştir. Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ölçeğinden elde edilen verilerde ise deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına uygun olarak başka sınıf seviyelerinde ve diğer ünitelerde kuantum öğrenme modeli ile akademik başarı çalışması uygulanılabileceği öngörülmüştür. Becerilerin kazandırılması adına yapılacak olan uygulamaların süresinin daha geniş zamanda yapılması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Four learning areas were created in the 2018 Renewed Science Curriculum. The first of these learning areas is the Earth and the Universe. With the curriculum, it was aimed to contribute to the students in the field of astronomy within the learning area of the Earth and the Universe, and to raise their awareness in this direction. In addition, in the renewed education and training age, new teaching models and lifelong learning skills deemed appropriate to be acquired by students have been developed, aiming to ensure that students participate in classes more actively and ensure permanent learning. With these skills, it is aimed to strengthen the communication in the mother tongue and foreign languages, to gain cooperation and learning, to increase communication and productivity, and to gain such as self-confidence. These skills and models are of great importance for the development of the student in the education and training process. The acquisitions brought by the quantum learning model within the developed models and the acquisition of lifelong learning skills together with the model are included in the study. In this study, it is aimed to examine the effects of the activities prepared for the Solar System and Eclipses unit with the Quantum learning model on the academic achievement and lifelong learning skills of students. The study was carried out with quantitative based quasi-experimental research method. The study was carried out with two separate 6th grade student groups in the province of Amasya in the 2019-2020 academic year. The number of students in the experimental group was 15, and the number of students in the control group was 17. As data collection tools, Solar System and Eclipses unit success test and Lifelong Learning Skills Scale were used to determine students' levels before and after the application. KR-20 was used in the reliability analysis of the Solar System and Eclipses unit success test and item difficulty indexes were examined. Exploratory and confirmatory factor analyzes were made in the Lifelong Learning Skills Scale. As a result of the analysis, the data were interpreted. While the activities prepared for the model were used in the experimental group, the lessons were conducted in the control group with the approach in line with the current curriculum. Two measurement tools developed for the study were applied to the sample groups. Independent Groups t-test and ANCOVA analysis were used in the analysis of the applied scales. According to the results, a significant difference was found between the academic achievements of the experimental and control group students in favor of the experimental group after the application. Therefore, the achievement test result fort he Solar System and Elipses unit have shown that the quantum learning model is more successful at the academic level. In the data obtained from the Lifelong Learning Skills scale, it was concluded that there was a significant difference between the experimental group and the control group students. In accordance with the results of the research, it was predicted that an academic achievement study could be applied with the quantum learning model in other class levels and other units. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fen Bilimleri Öğretimi | en_US |
dc.subject | Güneş Sistemi ve Tutulmalar | en_US |
dc.subject | Kuantum Öğrenme Modeli | en_US |
dc.subject | Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri | en_US |
dc.subject | Science Teaching | en_US |
dc.subject | Quantum Learning Model | en_US |
dc.subject | Solar System and Eclipses | en_US |
dc.subject | Lifelong Learning Skills | en_US |
dc.title | Fen eğitiminde kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar | en_US |
dc.title.alternative | Quantum learning model and its effectiveness in science education: Solar system and eclipses | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 177 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 662005 | en_US |
dc.institutionauthor | Çiftcibaşı, Funda | |