Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Tokat ili örneği)
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Araştırma, ortaokullarda eğitim-öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırma gurubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 16 merkez ortaokulda öğrenim gören (her okuldan 100 öğrenci olmak kaydıyla) 795 kız ve 805 erkek öğrenci olmak üzere toplam 1600 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada veri analizi olarak; demografik değişkenler frekans ve yüzde cinsinden değerlendirilmiştir. Alt boyutların normallik varsayımları Kolmogorov-Smirnov testi vasıtasıyla incelenmiştir. Alt boyutların düzey sayısı 2 olan kategorik değişkenlerin analizinde Mann-Whitney testi, düzey sayısı 2'den fazla olan değişkenler için Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0,05 seçilmiştir. Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Spor Kültürü değeri ortalama puanlarının X=13.4625, Sağlıklı Yaşam ve Beslenme değeri ortalama puanlarının X=9.2056, Dayanışma değeri ortalama puanlarının X=7.9425, Saygı değeri ortalama puanlarının X=12.8294, Milli Kültür ve Beraberlik değeri ortalama puanlarının X=22.2819, Farkındalık değeri ortalama puanlarının X=32.4688 olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıflarına, okul türüne, okul takımlarında oynama durumuna, spor kulüplerinde oynama durumuna, spor yapma-yapmama durumlarına, babalarının ve annelerinin eğitim düzeyleri ile aile gelir düzeylerine göre değer puanları arasında farklar vardır. Araştırmada, ortaokullarda eğitim-öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değer puanları yüksek çıkmıştır. Kız öğrencilerin genellikle değer puanları erkek öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır. Genellikle, sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerin değer puanları düşmektedir. Genellikle, okulun gelir seviyesi arttıkça değer puanları da artmaktadır. Okul takımlarında oynayan öğrencilerin okul takımlarında oynamayan öğrencilere göre değer puanları daha yüksek çıkmıştır. Spor kulüplerinde oynayan öğrencilerin spor kulüplerinde oynamayan öğrencilere göre değer puanları daha yüksektir. Spor yapan öğrencilerin spor yapmayan öğrencilere göre değer puanları daha yüksektir. Genellikle, öğrencilerin babalarının ve annelerinin eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin de değer puanları artış göstermiştir. Öğrencilerin ailelerinin geliri arttıkça değer puanlarının da arttığı tespit edilmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Dersinin değerlerin kazanılmasındaki rolü çok önemli ve etkindir. The aim of this study is to examine the values of Physical Education and Sports Lesson of secondary school students according to some variables. The research method is descriptive study model. The research group consists of 1600 students (795 girls and 805 boys) attending 16 central secondary schools (each 100 students) from Tokat Provincial Directorate of National Education in 2018-2019 Academic Year. In the study, Physical Education and Sports Lesson Value Scale was used as the data collection tool. Demographic variables were analyzed in terms of frequency and percentage. The normality assumptions of the sub-dimensions were examined with the Kolmogorov-Smirnov test. The Mann-Whitney test was used for the analysis of categorical variables with subscale level 2, and the Kruskal-Wallis test was used for the variables with more than 2 levels. A significance level of 0.05 was chosen. In the study, the average score of the sports culture value of the middle school students was found as X= 13.4625, the average score of healthy life and nutrition value was found as X= 9.2056, the average score of the solidarity value was found as X= 7.9425, the average score of respect value was found as X= 12.8294, the average score of national culture and togetherness was found as X= 22.2819, the average score of awareness value was found as X= 32.4688. There are differences between the scores of students according to their gender, class, type of school, the status of playing in school teams, the status of playing in sports clubs, the status of engaging in sports or not, the level of education of their parents and their family income. In the study, the value score of Physical Education and Sports Lesson of high school students are high. Female students generally have higher scores than male students. Generally, as the grade level increases, the students' value scores decrease. Generally, as the income level of the school increases, the value points increase. Students who play in school teams have higher scores than students who do not play in school teams. Students who play in sports clubs have higher scores than those who do not play in sports clubs. The value scores of the students engaged in sports are higher than the students who do not do sports. Generally, as the level of education of the students' parents increases, the value scores of the students increase. It has been founded that the value scores of the students increase as their families' income increases. The role of Physical Education and Sport Lesson in gaining values is very important and effective.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH7IuhHIzFIRTpPVtG_KOwz8K8wP4rMmhTzeetCpgX2puhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1711
Collections
- Tez Koleksiyonu [22]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Türkiye'de ortaokul ve liselerde çalışmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri ve öğretim stillerini algılayışları
Özlü, Kurtuluş (Amasya Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokul ve liselerde çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri, öğretim stillerini kullanma düzeyleri ve bu stillere ilişkin değer algıları; yaş, ... -
Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi
Türkyılmaz, Tuğçe (Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyinin öğrenme stratejileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin demografik değişkenler açısından incelenerek ortaya koymaktır. ... -
Öğretici görüşlerine göre sığınmacı öğrencilere Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi: Kayseri ili örneği
Şen, Figen (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Suriyeli sığınmacı öğrencilere Türkçenin öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve öğretmen görüşüne dayanarak bu sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunmaktır. Nitel araştırma ...