Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurt, Murat
dc.contributor.authorAslan, Kübra
dc.date.accessioned2022-03-09T14:55:52Z
dc.date.available2022-03-09T14:55:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtAnaDPmOCrT2YKhXbUvKGqgarT03JF6L1blrQZMVvbzN
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1698
dc.description.abstractÇağımızda bilim ve teknolojinin gelişmesiyle yaşanan değişimler bireylerin de kendilerini geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Bireylerin bu sürece uyum sağlaması ve becerilerini ortaya çıkarması ise eğitim ile sağlanabilir. Günümüzde bireyler kendi becerilerine uygun eğitim uygulamalarını tercih etmektedir. Gelişmekte olan toplumlar bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılarken onların farklılıklarını göz önünde bulundurmaktadır. Bireylerin özellikleri farklılaştıkça sunulan eğitim imkânları da farklılaşmaktadır. Ülkemizde uygulanan eğitim sisteminde öğrenci merkezli eğitim anlayışı hâkim olduğundan hazırlanan programlardan özel gereksinimli öğrenciler de yararlanmaktadır. Özel gereksinimli öğrenciler için eğitimde fırsat eşitliği ve topluma kazandırma açısından uygun olan eğitim ortamı; normal gelişim gösteren akranları ile bir arada oldukları, en az kısıtlayıcı eğitim ortamının da sağlandığı kaynaştırma eğitimidir. Günümüzde kaynaştırma eğitimine ihtiyaç duyan öğrenci sayısının artması ile bu konuda yapılan araştırma sayısı da artmaktadır. Kaynaştırma eğitiminde de başarılı olabilmek için diğer eğitim modellerinde olduğu gibi öğretmen ve öğrencilerin öğretmen ve öğrencilerin işbirliği içinde olması gerekir. Bu çalışmada kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıflarda verilen fen eğitimine yönelik; fen bilimleri öğretmenlerinin, kaynaştırma öğrencilerinin, normal gelişim gösteren öğrencilerin görüşleri ve yapılan öğretimin bu bireyler üzerindeki yansımalarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okulların 5, 6, 7, 8. sınıflarında kaynaştırma öğrencilerinin bulunduğu sınıflardan 6 Fen Bilimleri Öğretmeni, 9 kaynaştırma öğrencisi ve 9 normal gelişim gösteren öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğretmen, öğrenci ve kaynaştırma öğrencileri için yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem formları kullanılmıştır. Çalışmada görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış, tema ve kodlar oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin kaynaştırma ile ilgili üniversite öğrenimleri sırasında eğitim aldıkları fakat kaynaştırma eğitimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, BEP hazırlama konusunda yardıma ihtiyaç duydukları, sınıf mevcudunun kalabalık olmasından dolayı farklı yöntem ve teknik kullanamadıkları tespit edilmiştir. Normal gelişim gösteren öğrencilerin bir kısmı kaynaştırma öğrencilerinin ayrı sınıfta eğitim alması ve kaynaştırma eğitiminin uzmanlar tarafından verilmesi gerektiği yönünde görüş bildirirken bir kısmı birlikte öğrenim görmek istediklerini belirtmişlerdir. Kaynaştırma öğrencileri ise genel olarak Fen derslerinde zorlandıklarını ve arkadaşlarıyla birlikte eğitim almak istediklerini belirtmişlerdir. Fen bilimleri öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerini genellikle ön sıralarda oturttuğu, ders esnasında öğrenciye yönelik ek yöntem teknik kullanmadığı gözlemlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda Fen bilimleri dersinde uygulanan kaynaştırma eğitiminde öğrencilerin ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe changes experienced with the development of Science and technology in our age also make it necessary for individuals to develop themselves. Individuals' adaptation to this process and revealing their skills can be achieved through education. Today, individuals prefer education practices that are appropriate for their own skills. While developing societies meet the educational needs of individuals, they consider their differences. As the characteristics of individuals differ, the educational opportunities offered also differ. Since the student-centered understanding of education is dominant in the education system implemented in our country, students with special needs also benefit from the programs prepared. Education environment suitable for students with special needs in terms of equal opportunities in education and bringing them to society; It is an inclusive education where they are together with their normally developing peers and where the least restrictive education environment is also provided. Today the number of students who need inclusive education increases and the number of researches increases in parallel to this need. In order to be successful in inclusive education, teachers and students should be in collaboration with teachers and students as in other education models.This study is aimed at to determine the views of science teachers, inclusion students, students who are developing normally and the reflections of the teaching on these individuals where science education given in classrooms with inclusion students.In the study, special case study design which is one of the methods of qualitative method was used. The study group of the research; In the 2018-2019 academic year, there are 6 Science Teachers, 9 mainstreaming students and 9 normal development students among the classes where there are mainstream students in the 5th, 6th, 7th, 8th grades of the schools affiliated to Ağrı Provincial Directorate of National Education. Quasi- structured interview and observation form for teachers, students and students receiving inclusive education was used to collect the neccessary data. Content analysis was used to analyse the obtained data and then themes and codes were formed. As a result of the study, it was determined that the teachers received education during their university education related to inclusion, but they did not have sufficient information about inclusion education, they needed help in preparing individualized education plan, and they could not use different methods and techniques due to the overcrowding of the classroom. While some of the students who showed normal development expressed their opinion that the mainstreaming students should be educated in a separate class and that the mainstreaming education should be given by experts, some of them stated that they want to study together. The students receiving inclusive education claimed that they experienced great problems in science and were happy to get education with the other classmates. It has been observed that science teachers usually put the mainstreaming students in the front row and do not use additional methods and techniques for students during the lesson. Depending on the obtained data, some suggesstions were made about the needs of the teachers who give inclusive education and the students receiving such an education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBranş öğretmenlerien_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectFen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretimien_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectKaynaştırma eğitimien_US
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectÖğrenci görüşlerien_US
dc.subjectOpinions of studentsen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectTeacher opinions Onaylandıen_US
dc.titleKaynaştırma eğitimine ilişkin fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşlerien_US
dc.title.alternativeScience education teachers and students' opinion on inclusive educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.identifier.yoktezid634900en_US
dc.institutionauthorAslan, Kübra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster