• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

THE EFFECT OF PROBLEM BASED LEARNING STRATEGY IN METALIC ACTIVITY SUBJECT TEACHING

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2009

Yazar

Sagir, Safak Ulucinar
Celik, Ayse Yalcin
Armagan, Fulya Oener

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Recently, educational researches have indicated that the student centered teaching methods have supplied a more effectual learning media and increased the student's success. One of the student center teaching models is "Problem Based Learning (PBL)". In this study, PBL effect was investigated in primary science education and chemistry education students learning of metalic activity subject in Gazi Education Faculty. Quasi experimental design was used in this research. Logical thinking test, scientific process skill test and succes test were applied to all groups in the research. The success test results applied as post test were showed that there were meaningful differences between groups and between branches whereas there were no meaningful differences between genders. PBL has seen as an effective method for chemistry education and was supposed to practice in other science subjects.

Kaynak

HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION

Sayı

36

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/1651

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: