• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Sayılarla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Ömer Şahin
Emrullah Erdem
Kani Başıbüyük
Burçin Gökkurt
Yasin Soylu

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin sayılarla ilgili pedagojik alan bilgi düzeylerinin üniversite eğitimlerinden aktif öğretmenlik mesleğine kadar olan süreçte nasıl değiştiğini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini, ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören 67 üçüncü sınıf öğretmen adayı, 98 dördüncü sınıf matematik öğretmeni adayı ve Türkiye'nin farklı illerinde görev yapan 45 matematik öğretmeni olmak üzere toplam 210 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Pedagojik Alan Bilgi Testi (MPABT) kullanılmıştır. Bu araştırmada, betimsel araştırma yöntemlerinden biri olan enlemesine (kesitsel) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonunda, ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğrencileri anlama bilgisi ve öğretim stratejileri bilgilerine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin zamanla geliştiği ortaya çıkmıştır.
 
The aim of our research is to determine the change in the pedagogical content knowledge levels of the teachers on numbers in the period from their university education to their active teaching profession. The sample of the study is composed of a total of 210 people, 67 of whom are third grade pre-service mathematics teacher, 98 of whom are 4th grade pre-service mathematics teachers and 45 of whom are mathematics teachers who are working in various provinces of Turkey. As for the data collection tools of this research, "Mathematics Pedagogical Content Knowledge Test (MPCKT)" was used. Cross-sectional comparative study, which is among the descriptive research designs, was used in this research. it was observed that the secondary mathematics teachers' levels of knowledge of understanding students and knowledge of instructional strategies, which constitute two sub-components of pedagogical content knowledge, exhibited development from their third-year in university to the period in which they carry out teaching profession.
 

Source

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Volume

5

Issue

3

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMU5UVTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/160

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: