Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEmrullah Erdem
dc.contributor.authorKani Başıbüyük
dc.contributor.authorBurçin Gökkurt
dc.contributor.authorÖmer Şahin
dc.contributor.authorYasin Soylu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:13Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRreU5EY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/141
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tamsayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklara ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma, Adıyaman il merkezindeki farklı okullarda görev yapan 38 ortaokul matematik öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan iki açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğrencilerin eksi ( -) işaretine anlam vermede, tam sayılarda çıkarma işlemi yapmada, tam sayılarda sıralama yapmada, sayma pullarını anlamada ve tamsayıları günlük hayatla ilişkilendirmede sıkıntı çektikleri, öğretmenlerin ise negatif tamsayının ne anlama geldiğini ve tam sayılarda çıkarma işlemini öğ retmede ve sayma pullarını kullanmada zorluk yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler ortaokul yıllarında hala somut işlemler döneminde oldukları için tamsayılar konusunun öğretiminde uygun somut modeller kullanılabilir ve günlük hayattaki örneklerle sıkç a ilişkilendirilebilir. Ayrıca, tamsayılarda özellikle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde sayma pullarının tercih edilmemesi gerektiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine middle school mathematics teachers‟ opinions regarding difficulties in teaching whole numbers and to suggest solutions. The study was carried out with 38 middle school mathematics teachers working in different middle schools in city center of Adıyaman. As data collection tool, a form consisting of two open-ended questions which elicit difficulties in teaching whole numbers was used. The content analysis technique was used in order to analyze the data. As a result of the analysis, it was determined that students had difficulties in making sense of the minus sign (-), in the subtraction and ordering of whole numbers, in understanding counters and in relating whole numbers with daily life; also, teachers had difficulties in teaching what whole numbers mean and the subtraction of whole numbers and in using counters. Since students are still in the period of concrete operations during middle school, suitable concrete models can be used in teaching the subject „whole numbers‟ and be associated with examples from daily life. Also, it can be said that counters should not be preferred especially in teaching multiplication and division of whole numbers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTam Sayılar Konusunun Öğretiminde Yaşanan Zorluklar ve Çözüm Önerilerien_US
dc.title.alternativeDifficulties in Teaching Whole Numbers and Suggested Solutionsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster