• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

THE COMPONENTS OF AN EFFECTIVE MENTORING PROGRAM FROM TURKISH SCHOOL LEADERS' PERSPECTIVE

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Bayer, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

It is common knowledge among researchers that new teachers, faced with numerous difficulties in the workplace, are more likely to leave the profession within their first few years. In an attempt to counteract this problem, mentoring can be used to help overcome these difficulties and better prepare novice teachers to continue in their chosen career. In this study, the researcher explores the components shaping effective mentoring programs in Turkey. To this extent, the researcher employed a qualitative research methodology, interviewing principals working in urban elementary schools, in addition to performing document analysis to gather in-depth information regarding mentoring practices. The findings showed that principals consider both formal and informal mentoring to play a vital role in teachers' professional development. Additionally, the participants reported that to be effective, mentoring programs must include: (a) program vision, (b) institutional commitment and support, (c) informal support, (d) quality mentoring, (5) professional standards, (e) classroom-based teacher learning, and (f) formal performance feedback. In a conclusion, Turkish policymakers, researchers, and educators should implement the essential components of effective mentoring programs if they wish to minimize attrition by novice teachers.

Kaynak

URBAN EDUCATIONAL LEADERSHIP FOR SOCIAL JUSTICE: INTERNATIONAL PERSPECTIVES

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/1371

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: