• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Feedback in L2 writing: Voices from native and non-native English speaking teachers

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Bal-Gezegin, Betul

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The number of studies comparing the practices of different teacher groups in providing written corrective feedback (WCF) in second language writing has increased recently (Porte, 1999; Shi, 2001; Hyland and Anan, 2006). Similarly, this study also investigates how two native and three non-native teachers of English provide WCF on their students' writings at an English preparatory school in a state university in Turkey. The study is significant in the sense that by presenting current WCF beliefs and practices espoused by different groups of teachers in a context which has not been investigated previously, it can considerably augment the research on teachers' WCF practices. Teachers' written feedbacks, think aloud protocols, semi-structured interviews were used to identify issues that arise while providing feedback. The results of the data analysis revealed that there were agreements as well as discrepancies in the areas such as (a) types of feedback, (b) teachers' opinions on the value/effect of the feedback, (c) focus of WCF and the number of feedback, (d) style of feedback giving process, (e) overall grades and (f) reasons for these overall grades (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

PROCEEDINGS OF THE 1ST GLOBELT CONFERENCE ON TEACHING AND LEARNING ENGLISH AS AN ADDITIONAL LANGUAGE

Cilt

199

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.609
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1366

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: