• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osmanlı Eğitim Kurumlarından Çağdaş Eğitime Geçiş

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2002

Yazar

Ahmet Üstün

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Osmanlı eğitimle yükseldi. Eğitimde yenileşmeyi devam ettiremediği için çağa ayak uyduramamanın sancılarını çeke çeke eridi. Medreseler kurdu, idadiler, rüştiyeler, darülfünunlar oluşturdu, ama bunların işlevi olan bilimsel anlayışı kurumsallaşhramadı. Ancak bu anormallik Osmanlı kurumlarından yetişmesine rağmen, batı mantığını anlayan Mustafa Kemal gibi bir dehanın, Cumhuriyeti kurması ile oluşturduğu eğitim kurumlarıyla aşılmaya çalışıldı. Osmanlı'dan Atatürk'e uzayan bu eğitim serüveninin çok iyi bilinmesi gerekir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen bu çalışmada eğitimin bir milleti yok edişi ve var edişinin kısa bir anlatımı verilmeye çalışılmıştır.
 
The ottomans developed their country through the high level of their education. They declined as they could not continue the progresses in education in thair period. They established different typer of school but they could not establish the concept of science. This abnormal logic could not prevent Mustafa KEMAL/who learned the European mentality,to improve himself and established new educational, institutions in modern Turkish Republic. We should learn the education adventure from ottoman period to Atatürk's. İn this study, It is tried to explain the decline and the rebirth of a nation through literatural model.
 

Kaynak

Eurasian Journal of Educational Research

Cilt

0

Sayı

7

Bağlantı

tur
https://hdl.handle.net/20.500.12450/135

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: