Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRecep Orhan Özel
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:11Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNME5qQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/123
dc.description.abstractMüslümanlarla Ehl-i kitap arasında kurulan ilk ilişkiler, hicretten sonra çok belirgin şekilde ortaya çıkmıştır. Sosyal, siyasal, kültürel ve dini birçok sebebe bağlı olarak İsrâliyyât, İslam kültürüne dâhil olmuştur. Tefsirde kıssalar bağlamında İsrâilî rivayetlere çokça yer verildiği görülmektedir. Ancak, Kitab-ı mukaddes'te peygamberlerin ismet sıfatına halel getiren birçok pasaj yer almaktadır. Hz. Dâvud da İslam inancı açısından kabul edilemez ithamlara maruz kalmıştır. Kitâb-ı mukaddeste yer alan bu anlatımlar, Sâd suresinde geçen kıssa bağlamında tefsir kitaplarına girmiştir. Müfessirlerin bazısı söz konusu rivayetlere kitaplarında yorumsuz olarak yer vermiştir. Az sayıdaki müfessir, rivayetleri dikkate almamış ancak yorumdan da kaçınmıştır. Çoğunluğu bu rivayetleri olduğu gibi kabul etmeyi dinî ve itikadî açıdan sakıncalı bulmuş ve tevile gitmiştir. Ancak yapılan teviller çoğunlukla İsrâiliyyât'ın etkisinden kurtulamamıştır. Yine bu rivayetleri tamamen reddeden az sayıdaki müfessir de değişik açıklamalar yapmıştır. Ancak bunların da yeterince isabetli olduğunu söylemek mümkün değildir. Bu çalışmada Kur'an bütünlüğünden hareketle, ilgili kıssa ile verilmek istenen mesajlar ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe first relations of Muslims with ahl al-kitab prominently emerged after the Hijra. Due to social, political, cultural and religious reasons, Israiliyyat entered the culture of Islam. In the context of the Qur'an stories, Israeli traditions are very often seen to be used. However, there are many passages violating the innocence (Ismah) attribute of prophets in Bible. Prophet Davud (PBUH) is exposed to unacceptable allegations in terms of Islamic belief. These commentaries in the Bible have entered into Tafsir books in the context of the story mentioned in the Surah of Sad. Some of the commentators have mentioned these traditions in their books without a comment. Few commentators have not taken the narrations into consideration, and have moreover refrained from commenting. The majority of them have found accepting these allegations objectionable in terms of religion and creed, and have tried to correct them. Nonetheless, the interpretations have not mostly been recovered from the effect of Israiliyyat. Besides very few interpreters totally rejecting these narrations have made various explanations. However, it is not possible to say it is accurately correct. In this study, With reference to the unity of Qur'an, the messages aimed to convey through the stories have tried to be presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleBİR KUR'ÂN KISSASI BAĞLAMINDA TEFSİRDE İSRÂİLİYYÂT KRİTİĞİ: HZ.DÂVÛD'A GELEN DAVACILARen_US
dc.title.alternativeA Qur'an Story and Israiliyyat Shadow in It's Tafsir: The Plaintiffs Who Came to Davud and Their Messagesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster