• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examining prospective mathematics teachers' pedagogical content knowledge on fractions in terms of students' mistakes

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Sahin, Omer
Gokkurt, Burcin
Soylu, Yasin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of the study is to examine prospective mathematics teachers' pedagogical content knowledge in terms of knowledge of understanding students and knowledge of instructional strategies which are the subcomponents of pedagogical content knowledge. The participants of this research consist of 98 prospective teachers who are studying in two universities in Turkey. The participants were selected with the purposive sampling method which is one of the non-random sampling methods. Case study method, which is based on the qualitative research approach, was used. The answers given by secondary school students to fraction-related open-ended questions in the study of Soylu and Soylu were used as the data collection tool. The obtained data were analyzed via the content analysis technique. The analyses showed that the prospective mathematics teachers' pedagogical content knowledge on fractions was not at an adequate level in identifying and correcting students' errors. However, it was observed that the prospective teachers experienced more difficulty in the knowledge of instructional strategies compared to the knowledge of understanding students.

Kaynak

INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY

Cilt

47

Sayı

4

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1080/0020739X.2015.1092178
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1209

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: