Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSönmez Pamuk
dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.contributor.authorMustafa Ergun
dc.contributor.authorH Bayram Yılmaz
dc.contributor.authorCemalettin Ayas
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:09Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRM01UWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/109
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı FATİH projesinin yürütüldüğü okullardaki katılımcı paydaşların (öğretmen ve öğrenci) bakış açısından projenin bir değerlendirilmesini yapmaktır. Proje kapsamında dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarların öğretmen ve öğrenciler tarafından hangi amaçlarla ve ne sıklıkla kullanıldığı, pilot uygulamada ortaya çıkan sorun ve eksikliklerin neler olduğu incelenmiştir. Bu kapsamda Samsun, Yozgat, Kayseri ve İzmir illerinde pilot okul olarak seçilen 11 okulda projeye katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşleri; anketler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi gözlemler ve odak grup görüşmelerle toplanmış olup karma araştırma yöntemi prensiplerine göre analiz edilmiştir. Bulgulara göre etkileşimli tahta ile ilgili genel olarak olumlu bir tutum ve belirli oranda bir kullanım var iken, tablet bilgisayarların kullanımı çok düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknolojik sorunların yanı sıra içeriklerin eksik olması ve öğretmenlerin proje kapsamında sağlanan teknolojilerin kullanımı konusunda pedagojik ve mesleki yönden desteğe ihtiyaç duydukları çalışmanın önemli bulgularındandır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to evaluate the early implementation results of the “Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology”, abbreviated as FATIH project from the perspectives of participating teachers and students. Specifically, to investigate (a) whether or not Interactive Boards (IB) and Tablet Computers distributed to teachers and students in the pilot schools were used, (b) the effectiveness of those technologies in teaching and learning, and (c) the problems and issues emerged with regard to use of IB and Tablet computers. To accomplish these goals, 11 schools from 4 different cities were selected. Different data collection instruments (teacher and student questionnaires, semi-structured interviews, in-class observations, and focus groups) were used. The collected data were analyzed using the techniques and procedures of mixed method approach. The results revealed that although there is a promising use of IB, there is limited, in some cases no, use of Tablet computers. Both teachers and students were in favor of IBs, but were also skeptical about Tablet computers. In addition to technical problems, some pedagogical and professional development issues were found to be important results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesien_US
dc.title.alternativeThe use of tablet pc and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH projecten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1799en_US
dc.identifier.endpage1822en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster