• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Adem Bayar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, orijinali Umesh Sharma, Tim Loreman ve Chris Forlin (2011) tarafından geliştirilen Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği'nin (KUÖYÖ) Türkçeye uyarlama çalışmasını yapmaktır. Geçerlik ve güvenirliğinin saptanması amacıyla ölçek, araştırma grubu rastgele örnekleme yöntemiyle seçilenan Amasya ve Çorum illeri Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı kurumlarda görev yapmakta olan 414 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğine ilişkin bulgular açımlayıcı faktör analizi (Exploratory Factor Analysis) (EFA) yöntemiyle sağlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 3 boyutlu olduğu tespit edilmiştir. Buna göre ölçeğin birinci boyutu; Kaynaştırma Eğitiminde Öğretim Yeterliği, ikinci boyutu; Kaynaştırma Eğitiminde İşbirliği Yeterliği, üçüncü ve son boyutu; Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi Yeterliği boyutudur. Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği'nin Türkçe formunun güvenirlik çalışması Cronbach Alpha testi ile yapılmış ve ölçeğin iç tutarlık katsayısı .89 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar, ölçeğin Türkiye'de de kullanılabileceğini göstermiştir.
 
The aim of this study was to adapt the "Teacher Efficacy for Inclusive Practice (TEIP) Scale" developed by Umesh Sharma, Tim Loreman, and Chris Forlin (2011) to Turkish. To determine the reliability and validity, the sample of this study has been randomly selected and it has been conducted to 414 teachers who are working in the Directorate of National Education of Amasya and Çorum districts. An Exploratory Factor Analysis was carried out to determine the construct validity of scale. The results of the Exploratory Factor Analysis clearly revealed that there were three subscales; Instruction Efficacy in Inclusive Education, Collaboration Efficacy in Inclusive Education, and Classroom Management Efficacy in Inclusive Education. The reliability of Turkish version of the Scale was assessed by Cronbach Alpha and internal consistency found as .89. The results revealed that TEIP can be used in Turkey.
 

Kaynak

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

16

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE1UTXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/101

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: