İŞİTME ENGELLİLER ORTAOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUM VE DEĞERLENDİRMELERİ: AMASYA VE SAMSUN ÖRNEĞİ
Özet
Bu çalışma, işitme engelliler ortaokulunda okuyan öğrencilerin DKAB dersine yönelik tutumlarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla, dokuz sorudan oluşan bir anket formu oluşturulmuş, Amasya ve Samsun illerinde bulunan iki işitme engelliler ortaokulunda uygulama yapılmıştır. Anket 63 öğrenciye uygulanmış ve verilen cevaplar bilgisayar ortamına aktarı- larak yorumlanmıştır. Yorumlar yapılırken, çalışma esnasında yapılan gözlemlerden de yararlanılmıştır. Buna göre, işitme engelli öğrencilerin DKAB dersini çok sevdikleri ancak konuların ve ders kitabının anlaşılmasında bazı sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, bu sorunların oluşmasında rol oynayan etkenler üzerinde durulmuş ve işitme engelli öğrencilerin din eğitiminin önündeki engellerin kaldırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuş- tur. The main purpose of this study is to examine the hearing impaired students’ attitudes towards the course of Religious Culture and Moral Knowledge. For this purpose, a questionnaire consisting of nine questions was developed and administered to two secondary schools for hearing impaired students living in Amasya and Samsun. This survey was administered to 63 hearing impaired students and the answers given by these students were transferred to the computer and were interpreted. While making comments, it was benefited from the observations made during the study. As a result, it was found that hearing impaired students like the religious education classes but there are some problems about understanding of the subjects and the textbook. In the study, it was focused on the factors that cause those problems and made some suggestions to
Kaynak
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiCilt
14Sayı
28Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMU9Ua3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/100