Search
Now showing items 1-10 of 95
Argümantasyona Dayalı Fen Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi
(2014)
Fen, dünyayı daha iyi anlayabilmemiz için öğrenmemiz gereken bilim dallarından biridir. Bu yüzden öğrencilere feni daha iyi öğretebilmek için farklı yöntemler uygulanmaktadır. Bu çalışmada argümantasyona dayalı etkinliklerin ...
Hizmet-İçi Eğitim Programlarını Değerlendirme Ölçeği: Öğretmen Formunun Geliştirilmesi
(2008)
Mesleki gelişim, kendilerine öğretmenlik alanında kariyer planlayan öğretmenler için temel bir sorumluluktur. Mesleki gelişimin temelini ise hizmet-içi eğitim programları oluşturur. Öğretmenler hizmet-içi eğitim kurslarında ...
Investigating prospective teachers’ perceived levels of efficacy towards measurement and evaluation
(2011)
Bu çalışmada öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algı düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert türü ölçek Amasya Eğitim Fakültesi’nde ...
Engelli bireylerin eğitilmesine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi
(2013)
Bu çalışmanın amacı engelli bireylerin eğitilmesine ilişkin tutumların belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek elde etmektir. Ölçek ge liştirme çalışması Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim ...
Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler
(2009)
Literatür taraması yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji eğitim-öğretimine yönelik 2000 yılından günümüze kadar gerçekleştirilen araştırmaları tespit etmek ve konu alanlarına göre ...
Bir Örgüt Olarak Okulda Meydana Gelen Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yollarına Yönelik Okul Müdürlerinin Görüşleri
(2015)
Bu çalışmanın amacı bir örgüt olarak okulda meydana gelen çatışma nedenleri ve çözüm yollarına yönelik okul müdürlerinin görüşlerini derinlemesine incelenmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı çalışma boyunca ,Okulda ...
Alkollerin Suda Çözünmelerini Açıklayan Bir Dramatizasyon Etkinliğinin Geliştirilmesi ve Uygulanması
(2007)
Bu çalışma, alkollerin suda çözünmelerini kavratmak, öğrencilerin yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlamak ve günlük yaşamla ilişkisini göstermek amacıyla yapılmıştır. Geliştirilen dramatizasyon etkinliğinin uygulaması ...
Yaz Futbol Kurslarına Katılan 10–13 Yaş Grubu Erkek Çocukların Bazı Fiziksel Ve Fizyolojik Özelliklerinin Değerlendirilmesi
(2009)
Bu çalışmanın amacı, yaz futbol kurslarına katılan 10-13 yaş grubu erkek çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya; Burdur Özel İdaresi Köy Hizmetleri Gençlik Spor Kulübü'nün açmış ...
Analysis of science and technology teachers' needs related with Project-Based teaching method (PBTM)
(2013)
Bu çalışmada Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi (PTÖY) ile ilgili ihtiyaçlarının demografik özelliklerine göre nasıl bir dağılım gösterdiği nitel bir perspektiften ele alınmaya çalışılmıştır. ...
Teachers’ Perception of Interactive White Boards:A Case Study
(2013)
Öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik algıları: Bir durum çalışması. Etkileşimli tahtalar bir bilgisayar tarafından kontrol edilen ve görüntünün bir projektör aracılığıyla yansıtıldığı yeni nesil dokunmatik tahtalardır ...