Hizmet-İçi Eğitim Programlarını Değerlendirme Ölçeği: Öğretmen Formunun Geliştirilmesi
Özet
Mesleki gelişim, kendilerine öğretmenlik alanında kariyer planlayan öğretmenler için temel bir sorumluluktur. Mesleki gelişimin temelini ise hizmet-içi eğitim programları oluşturur. Öğretmenler hizmet-içi eğitim kurslarında yeni bilgi, beceri ve anlayışlar öğrenirler, kendilerini geliştirme şansı bulurlar. Hizmet-içi eğitim kursları eğitim reformlarının başarılı olmasında da önemli role sahiptir. Öğretmenlerin yeni bilgi ve beceriler geliştirmelerine yardımcı olan hizmet-içi eğitim kurslarının değerlendirilmesi, bunların kaliteleri açısından önemlidir. Bu nedenle hizmet-içi eğitim faaliyetlerinin etkililiğinin belirlenmesi için değerlendirme yapılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin katıldıkları hizmet-içi eğitim programlarını değerlendirmek için bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla Likert tipi bir ölçek geliştirilmiş ve geçerlik, güvenirlik analizleri için Amasya’da görev yapan 330 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği faktör analiziyle belirlenmiştir. Güvenirlik analizi için madde- toplam korelasyon, alt korelasyon ve ölçek puan stabilliği hesaplanmıştır. Sonuç olarak Hizmet-içi Eğitim Programlarını Değerlendirme Ölçeği iki faktörlü ve 28 maddeli bir ölçek olmuştur. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı 0,95’tir. Ölçekte 21 olumlu, 7 olumsuz madde vardır. Çalışma bulguları, Hizmet-içi Eğitim Programlarını Değerlendirme Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermiştir. The professional development is an essential responsibility for teachers planning a carrier in their jobs. The in-service education programs are essential for the professional development. In the teacher training courses, teachers learn new knowledge, skills, and perceptions and find a chance to develop themselves. The teacher training courses have got an important role for the educational reforms to be successful. It is important to evaluate the in-service courses that help teachers improving new knowledge and skills for the quality of them. For this reason, Each In-service Education activity should be evaluated for determining its effectiveness. The purpose of this study is to develop a scale to evaluate In-service Education Programs that teachers attained. For this reason, it was prepared a Likert type scale and applied 330 teachers working in Amasya for validity and reliability analysis. Construct validity of the scale was determined by factor analysis. Item-total correlation, Alfa correlation and the scale score stability were computed for reliability analysis. As a result, In-service Education Evaluation Scale have got 28 items and consisted of two factors. The scale’s coefficient of Cronbach’s alpha is 0.95. There were 21 positive items and 7 negative items in the scale. Findings about reliability and validity of the scale indicated that In-service Education Evaluation Scale was a valid and reliable instrument.
Kaynak
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiCilt
9Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RZNU16QXc=https://hdl.handle.net/20.500.12450/95