Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Literatür taraması yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji eğitim-öğretimine yönelik 2000 yılından günümüze kadar gerçekleştirilen araştırmaları tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemiz için bu alanın eğitimine yönelik öncelikli araştırma konularını belirlemektir. Gerçekleştirilen taramada; 9 basılı ve 3 internet erişimli olmak üzere toplam 12 derginin 2000-06 tarihleri arasındaki ulaşılabilen tüm yayınlanmış sayıları incelenmiştir. Ayrıca, ilgili tarihler arasında yapılan 3 ulusal kongrede sunulan ve basılan bildirilerde irdelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, makaleler yayınlandığı yer ve yayın tarihlerine göre kodlanmış, yöntem, bulgu ve sonuçlarına göre irdelenerek 8 farklı konu başlığı altında gruplandırılarak ilgili tablolarda sunulmuştur. The aim of this study carried out using literature review method is to determine the researches performed from 2000 to present on teaching science in primary education and to categorize them according to the field of subjects for the new researches in our country. Reviewing the publications, 12 journals published between 2000 and 2006, were analysed with the 9 printed and 3 on-line journals. Furthermore, all presented and published proposals were examined in the national conferences during this period. Analysing the data, papers are coded relating to the publication places and dates, they presented in tables under 8 different sub-titles according to the method, findings and results.
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiVolume
17Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RrMk1qSXk=https://hdl.handle.net/20.500.12450/94