Bilgisel sosyal destek bakımından ilköğretim okullarının durumu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmeleri (Manavgat ilçesi örneği)*
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, Antalya ili Manavgat ilçesinde bilgisel sosyal destek bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Veriler tabakalı örnekleme yoluyla seçilen veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde vekare tekniklerinden yararlanılmıştır. Velilerin neredeyse tamamına yakınının çocuklarına bilgisel destek konusunda olumlu davranışlar içerisinde olduğu belirlenmiştir. Ancak azımsanmayacak ölçüde yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve bunların sosyal destek konusunda öğrenme gereksiniminin olduğu anlaşılmıştır. ki This research aims to explore the condition of public primary schools in Manavgat, Antalya in terms of informational social support care and the learning needs of parents about this issue. The universe of this research that is in screen model comprises public primary schools in Manavgat. The study uses stratified sampling by collecting data from parents. In data analysis, frequency, percentage and chi square techniques were used. It is identified that a majority of parents provide informational support to their children. However, the findings indicate that the number of parents that do not give enough support to their children and the parents that do not give any support to their children are in need of assistance in terms of learning how to provide social support. Keywords: Social health, social support, informational support, student achievement, adult
Source
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri DergisiVolume
0Issue
39URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd05qRTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/90