• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin Drama Yöntemine Yönelik Görüşleri ve Öz Yeterlik Düzeyleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (630.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Melek Güler
Şevket Kandemir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada öğretmenlerin drama yöntemine ilişkin görüşleri ve öz yeterlik düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada karma yaklaşım esas alınmıştır. Araştırmada nicel desene uygun ilişkisel tarama yöntemi ile nitel desene uygun olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin drama yöntemini kullanmaya ilişkin öz yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu ve sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine, bayan öğretmenlerinde erkek öğretmenlere göre daha yüksek öz yeterliğe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin drama yöntemini kullanmaya ilişkin öz yeterlik düzeylerinde hizmet süreleri ve yaşlarına göre anlamlı bir farklılık olmadığı, drama yöntemi ile ilgili bir eğitim verilmesi halinde büyük oranda katılmaya istekli oldukları belirlenmiştir.
 
In this study, teachers' opinions regarding the method of drama and self-efficacy levels were analyzed according to several variables. Research is based on the hybrid approach. In the research, correlational survey method related to the quantitive study and phenomenocal method related to the qualitive study have been used. The data obtained in this study with descriptive analysis were analyzed. In the study, it has been obtained that the teachers have high level of self-efficiency on using the drama method. The class teachers have higher self efficiency level than the teachers of other disciplines. It has also been seen that female teachers have higher level of self-efficiency than the males. There has been no significant difference on using the drama method related to their experience and age. It has been mentioned by the teachers that they will be eager to participate the drama education if it is given in the future.
 

Kaynak

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

1

Sayı

16

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBME5URTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/68

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: