• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social Work Graduates as Youth Not in Education, Employment, or Training (NEET) in Türkiye: An Intersectional Analysis

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Afyonoglu, Meliha Funda
Yigit, Rabia Ruveyda
Misirli, Gokce Nur
Bilgin, Ozkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This research investigates the experiences of social work graduates as youth who are not in employment, education, or training (NEET) by employing an intersectional perspective. In-depth interviews were conducted with 21 social work graduates who are unemployed for at least a year. The findings encompass three key themes: being NEET, the reasons for being NEET, and solutions proposed by social work graduates as NEET. The findings evaluate the shared experiences among participants while endeavoring to elucidate how these experiences diverge concerning various social categories. From an intersectional perspective, the results expose disparities in the NEET experience, considering factors such as gender, marital status, being a parent, class, social capital, geographical location, and societal perceptions. The research is expected to contribute to the body of knowledge concerning educated NEETs and the unique strength of it lies in the absence of previous investigations pertaining to NEETs as social work graduates. It is advised that individual and structural factors should be considered in analyzing the experience of being NEET and that micro, meso, and macro social work interventions should be developed in terms of these factors. Furthermore, future research endeavors can focus on evaluating the efficacy of interventions and conducting comprehensive mixed-method studies.

Cilt

50

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/01488376.2024.2337931
https://hdl.handle.net/20.500.12450/6008

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: