ÜLKEMİZDE DÜZENLENMEKTE OLAN HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMENLERİN MEMNUNİYET DÜZEYİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Hizmet içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin bireysel gelişimleri, öğrencilerin öğrenmesi ve başarısı üzerine faydalı olduğu ilgili alanyazın tarafından vurgulanmaktadır. Ancak, hizmet içi eğitim etkinliklerindeki bazı sorunların hala devam ettiği görülmektedir. Araştırmacılar bu çalışmada ülkemizde düzenlenmekte olan hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik olarak öğretmenlerin memnuniyetlilik derecesini belirlemeyi ve bu memnuniyet derecesini etkileyen etmenleri tespit etmeyi amaçlamışlardır. Bu amaç doğrultusunda, şu araştırma sorularına yanıt aranmıştır: 1) Ülkemizde düzenlenmekte olan hizmet içi eğitim etkinliklerinde öğretmenlerin memnuniyet düzeyi nedir? ve 2) Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerindeki memnuniyet düzeyini etkileyen etmenler nelerdir? Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın sonuçları göstermiştir ki çalışmaya katılan öğretmenlerin katılmış oldukları hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik olarak sahip oldukları memnuniyet düzeyi oldukça düşüktür. Bunun doğal bir sonucu olarak öğretmenler herhangi bir hizmet içi eğitim etkinliğine katılmamayı tercih etmektedirler. Ayrıca araştırmacılar bu çalışmada düşük memnuniyet düzeyine sahip olma ve hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmamayı tercih etmeye ilişkin sebepleri; sadece geleneksel hizmet içi eğitim etkinliklerinin önerilmesi, hizmet içi eğitim etkinliklerinin planlamasına öğretmenlerin çok dâhil edilmemeleri, hizmet içi eğitim etkinliklerinin planlanması sürecinde öğretmenlerin ihtiyaçlarının göz ardı edilmesi, önerilen hizmet içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin eğitim ve öğretim faaliyetlerini icra ettikleri sınıf ortamlarında karşılaştıkları gerçek durumlarla çok ilgili olmaması ve hizmet içi eğitim etkinliklerinde eğitmen olarak görev yapan kişilerin gerekli yeterlilikte olmamaları olarak sıralanmıştır. Elde edilen bu bulgular doğrultusunda, araştırmacılar hizmet içi eğitim etkinliklerinin düzenleyicisi olan Milli Eğitim Bakanlığı'na hizmet içi eğitim etkinliklerine arttırabileceğini düşündükleri birtakım önerilerde bulunmuşlardır. katılan öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini arttırabileceğini düşündükleri birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Literature shows that professional development activities are
beneficial for teachers’ self-improvement and students’ learning and
achievement. In spite of global efforts to address them, some issues
surrounding professional development activities persist. The
researchers in this study examined the satisfaction level of teachers in
professional development activities in Turkey and identified the factors
affecting their satisfactions in these activities. For this aim, this study
addressed the following research questions: 1) what are the satisfaction
levels of teachers in professional development activities in Turkey? and
2) what factors affect the satisfaction levels of teachers in professional
development activities? The results of this qualitative study
demonstrate that the satisfaction of Turkish teachers with professional
development activities is really low; as a result, teachers are choosing
not to participate in any activities. The reasons for this dissatisfaction
and unwillingness to participate include: 1) offering only traditional
professional development activities, 2) not involving teachers in the
design of professional development activities, 3) ignoring teachers’ needs
during the process of planning of professional development activities, 4)
offering activities unrelated to authentic classroom situations, and 5)
having low quality of instructors in professional development activities.
Finally, the researchers have some suggestions about how the Ministry
of National Education might increase teacher satisfaction in
professional development activities
Source
Turkish Studies (Elektronik)Volume
9Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMU5URTVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/56