• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social Support and School Climate as Predictors of School Connectedness in High School Students

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Yavrutürk, Ali Rıza
İlhan, Tahsin
Baytemir, Kemal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aimed to investigate the extent to which perceived social support score and school climate score in high school students predicted the school connectedness score. The study was carried out with a total of 796 students including 421 (52.9%) girls and 375 (47.1%) boys attending different grades in 10 different secondary schools. Data collection tools included, the Perceived School Experiences Scale, the Perceived Social Support Scale, and the School Climate Scale. Data were analyzed using Pearson Product Moment Correlation Coefficient, Multiple Linear Regression, independent groups t-test, One-way ANOVA, and Kruskal-Wallis H Test. According to the results of the study, all of the variables were found to be significantly correlated with each other. The results of the regression analysis indicated that school climate and family, friends, and teachers variables, which are the sub-dimensions of social support, explained 42.7% of the total variance of school connectedness. As a result of the difference analysis, the school connectedness score was determined to not differ significantly by gender, while it yielded a significant difference by grade level. Also, the school connectedness scores of the students indicated a significant difference by school type and reasons for selecting the school.

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5454

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Students’ Reasons for Preferring Imam Preachers Schools (The Sample of Elazığ) 

    Özdemir, Şuayip; Karateke, Tuncay (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018)
    This paper aims to determine the factors that were effective in choosing religious vocational schools by students who get education in these schools. The descriptive survey model of quantitative research method has been ...
  • Amasya örneğinde imam hatip lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları 

    Altundaş, İsa (Amasya Üniversitesi, 2019)
    1924 yılında medreselerin kapatılmasıyla ülkenin din görevlisi ihtiyacını karşılamak amacıyla Tevhid i Tedrisat Kanunun 4. maddesiyle kurulan İmam Hatip Mektepleri, açıldığı ilk günden bugüne kadar bir varoluş mücadelesi ...
  • İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin çevre bilinci ve bu okullardaki çevre eğitimi 

    Kaya, Dilan (Amasya Üniversitesi, 2016)
    Çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, çevre bilinci ve bu öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki çevre eğitiminin incelenmesidir. Araştırmada öğretmenlere anket ve tarama listesi ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: