• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Birleştirilmiş Sınıfta Eğitimi Konu Alan Araştırmaların İçerik Analizi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Yılmaz, Muhammet
Yüksel, Reyhan
Çoban, Asım

Metadata

Show full item record

Abstract

Birleştirilmiş sınıf ile öğretim Türkiye'de olduğu gibi yurt dışında da yaygın olarak uygulanmaktadır. Eğitimin her bireyin hakkı olduğu ve Türkiye'de zorunlu eğitim yapıldığından birleştirilmiş sınıflı uygulamalar daha önemli hale gelmektedir. Bu araştırma, 2013-2022 yılları arasında Türkiye ve yurt dışı merkezli birleştirilmiş sınıf konusu üzerinde yapılan ve hakemli dergilerde yayınlanmış olan çalışmaların eğilimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Tr Dizin, Dergipark, Piri, Web of Science ve Scopus veri tabanları kullanılmıştır. Bu veri tabanlarından birleştirilmiş sınıf ile ilgili 76 makale çalışması araştırmaya dahil edilmiştir. Dahil edilme kriterleri olarak hakemli dergilerde yayınlanması, tam metin ve ücretsiz erişime açık araştırma olması belirlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen veri sınıflama formu ile toplanmıştır. Elde edilen ham veriler; erişilen veri tabanı, yazar sayısı, yayın dili, araştırmanın yapıldığı ülke, araştırma yaklaşımı, araştırma deseni, veri toplama aracı, veri analizi, çalışma grubu ve örneklem sayısına göre sınıflandırılmıştır. Araştırmada; birleştirilmiş sınıf konu alanıyla son yıllarda daha fazla çalışmalar gerçekleştirildiği, Türkçe ve İngilizce yayınların yoğunlukta olduğu, çalışma grubu olarak çoğu çalışmanın öğretmen ve öğretmen adaylarıyla gerçekleştirildiği, örneklem sayısının 1-20 ve 81 katılımcı üzerinde değiştiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca daha çok nitel yaklaşım kullanılsa da nicel ve karma yöntemlerle de çalışmalar gerçekleştirildiği de araştırma sonuçları arasındadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda, veri tabanı arttırılarak araştırmanın genişletilebileceği, birleştirilmiş sınıf konu alanında deneysel yöntemle gerçekleştirilen çalışmalar belirlenip başarı durumu incelebileceği gibi öneriler geliştirilmiştir.

Volume

9

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5380

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: