• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuklarda Sosyo-Ekonomik Düzeyin Fiziksel ve Fizyolojik Performanslarıyla İlişkisi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019

Author

Güler, Dursun

Metadata

Show full item record

Abstract

Araştırmanın amacı, çocuklarda sosyo-ekonomik düzeyin sporcu performansı ile olan ilişkisinin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Çalışmaya, Burdur’daki ortaokullarda okuyan ve okullar arası futbol müsabakalarında futbol oynayan 109 gönüllü sağlıklı erkek öğrenci katıldı. Dataların analizinde, tüm parametrelere yönelik ortalama, standart sapma, maksimum ve minimum değerleri alındı. Çalışmaya katılan tüm öğrencilerin sosyoekonomik düzeyleri ile fiziksel, fizyolojik ve teknik özellikleri arasında ilişki olup olmadığı Korelasyon Analizi (Pearson) testi ile belirlendi. Değerlendirme sonucunda, anne eğitim düzeyi ile barfikste kol çekme (P<0,01) ve dikey sıçrama (P<0,05) arasında; baba eğitim düzeyi ile kilo, VKİ, yağ yüzdesi, esneklik, barfikste kol çekme ve dikey sıçrama arasında (P<0,05) anlamlı doğrusal ilişki, baba eğitim düzeyi ile ektomorfik yapı arasında anlamlı (P<0,05) ters ilişki görülmektedir. Anne ve baba eğitim düzeyi arttıkça anaerobik güçte anlamlı (P<0,01) şekilde artmaktadır. Çocukların yaşadıkları çevre modernleştikçe 10 m  koşu (P<0,05)  ve 30 m koşu (P<0,01) performansları anlamlı pozitif ilişki göstermektedir. Çocuklar kendilerine ait odaya sahip oldukça vücut yoğunluklarında anlamlı (P<0,05) artış gözlenirken, esneklikleri ve endomorfik yapılarında anlamlı (P<0,05) düşüş gözlenmektedir. Diğer değişkenlerle performans kriterleri arasında istatistiki bakımdan anlamlı (P>0,01, P>0,05) bir ilişki bulunmamaktadır. Sonuç olarak, sürekli aktif olan çocuklarda, anne-baba eğitimi ve yaşam çevrelerinin kol ve bacak kuvvetleri, yağ düzeyleri, hareketlilik ve anaerobik güçlerine etkileri olabilmektedir.

Volume

4

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5247

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: