• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğretim Sürecinde Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Bakioğlu, Büşra
Karamustafaoğlu, Orhan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim sürecinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini incelemektir. 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan 5. Sınıf ‘Vücudumuz Bilmecesini Çözelim’ ünitesinin konuları çeşitli etkinliklerle okul dışı öğrenme ortamlarında öğrencilere sunulmuştur. Olgubilim araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmadaki yapılan etkinlikler sonunda, araştırmaya katılan 15 öğrenciden rastgele seçilen 10 öğrencinin duygu ve düşüncelerini anlamak amacıyla yarı-yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Bu mülakatlarda; okul dışı öğrenme ortamı uygulamalarının öğrencilere hangi bilgi ve becerileri kazandırdığı, bu tür ortamlarda derslerin nasıl yürütülmesi gerektiği, öğrenmeye zorluk oluşturan yerler olup olmadığı, bu ortamlarda bulunan öğrencilerin yaşadığı duygu ve düşünceleri, öğrencilerin meslek seçimine etkisi olup olmadığı, kazanılan bilgi ve becerilerin günlük hayata aktarılması ve okul dışı ortamlardaki memnuniyetleri hakkında öğrencilerden bilgi alınmaya çalışılmıştır. Elde edilen öğrenci görüşleri, benzer, çelişkili ve bağımsız olarak kullandıkları ifadeler gruplandırılarak betimsel analiz yapılmıştır. Analizlere göre, okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu, rehberin öğrencilere yaklaşımı ve konusuna hâkimiyeti, gezi ortamındaki materyallerin ilgi çekiciliği ile öğrencilerin bilgi ve beceri kazanmasında etkili olduğu, bu ortamlarda öğrendikleri bilgileri günlük hayatta kullanabildikleri, grup içi ve gruplar arası etkileşimin öğrenmeyi etkileyeceği, bu ortamların öğrencilere sosyallik sağlayarak öğrenmeler gerçekleştirildiği, öğrencilerde var olan önbilgilerinin korku oluşturabileceği bunun yapılan ziyaretleri etkileyebileceği sonucuna varılmıştır. Ayrıca okul dışı öğrenme ortamlarında öğrencilerin etkileşimde bulundukları rehberlerin mesleklerini tanıma imkânı buldukları anlaşılmıştır. Araştırmada çalışma sonuçlarına dayalı olarak ilgili araştırmacılara gerekli öneriler sunulmuştur.

Volume

5

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5018

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: