• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrencilerin Programlama Başarılarının Bilgisayarca-Eleştirel Düşünme ile Problem Çözme Becerileri Çerçevesinde İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Korkmaz, Özgen
Karaçaltı, Caner
Çakır, Recep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Alan yazına göre öğrencilerin programlama dersine dönük akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri tarafından yordanabileceği düşünülmektedir. Bu çerçevede araştırmanın amacı meslek lisesi bilgisayar bölümü öğrencilerinin programlama dersi başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri açısında incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ili merkezde yer alan meslek liselerinde öğrenim görmekte olan 248 Bilgisayar Bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri bilgisayarca düşünme becerisi ölçeği (µ=0,822), eleştirel düşünme ölçeği (µ=0,88) ve problem çözme ölçekleri (µ=0,88), demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Ayrıca “Paket Programlama” dersi birinci yazılı sınav sonuçları okul idaresinden alınarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, betimsel analiz, Independent Samples t Test (bağımsız örneklem t testi), One Way ANOVA (tek yönlü varyans analizi), korelasyon testi ve regresyon teknikleri kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda anlamlı çıkan değişkenlerde Scheffe testi, anlamsız çıkan değişkenlerde ise Games-Howell testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucuna göre, öğrencilerin bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine ilişkin düzeylerinin genel ortalamasının orta düzeydedir. Öğrencilerin programlama dersi başarıları bilgisayarca düşünme ve problem çözme becerileri tarafından anlamlı bir şekilde yordanırken, eleştirel düşünme becerisi tarafından anlamlı bir şekilde yordanmamaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin programlamaya dönük akademik başarılarını desteklemek amacıyla ders etkinlileri içerisinde bilgisayarca düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye dönük etkinliklere de yer verilmesi önerilmektedir.

Cilt

7

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4975

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: