• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin Dijital Yeterliliklerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Gümüş, Muhammed Murat
Kukul, Volkan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma öğretmenlerin dijital yeterliliklerini farklı değişkenlere göre incelemektedir. Bu doğrultuda çalışmaya ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 695 öğretmen katılmıştır. Tarama modeli kullanılarak analiz edilen çalışmada Gümüş ve Kukul tarafından geliştirilen Öğretmen Dijital Yeterlilik Ölçeği (2022) kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda dijital yeterlikler cinsiyet ve yaş aralığına göre farklılaşırken, okul türü ve yabancı dil seviyelerine göre herhangi bir farklılık gözlemlenmemiştir. Analizler genel olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin orta düzeyde dijital yeterliklere sahip olmalarına rağmen, pandemi döneminde yaşanan zorluklar göz önünde bulundurulduğunda, orta düzeyde gözlemlenen öğretmenlerin dijital yeterliklerinin nihayetinde yetersiz olduğu ve öğretmenlerin bu konuda kendilerini geliştirmeleri gerektiği düşünülmektedir.
 
This study examines the digital competence of teachers according to different variables. In this direction, 695 teachers working in primary, secondary, and high schools participated in the study. The Teacher Digital Competence Scale (2022), developed by Gümüş and Kukul, was used in the study analyzed using the scanning model. In line with the results obtained in the study, while digital competencies differ according to gender, and age range, no difference was observed according to school type, and foreign language levels. On the general evaluation of the analyses, it is thought that although the teachers have medium-level digital competences, considering the difficulties experienced during the pandemic period, the digital competences of the teachers observed at the medium level are eventually insufficient and the teachers should develop themselves in this regard.
 

Volume

5

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4497

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: