KUR’ÂN’IN ÜÇ AŞAMALI İNDİRİLİŞİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bu makale, Kur’ân’ın Hz. Peygamber’e indirilişi ile ilgili görüşlerden biri olan ‚Kur’ân’ın üç aşamalı indirilişi? fikri üzerinde cereyan eden tartışmaları konu edinmektedir. Sahabeden İbn Abbas’a dayandırılan ve sahih senetlere sahip olan bu fikir, Kur’ân’ın Levh-i Mahfuz’dan yakın semâya topluca, tek seferde indiğini akabinde buradan nüzûl ortamındaki olaylarla irtibatlı bir şekilde Allah Rasûlü’ne peyderpey nâzil olduğunu ifade etmektedir. Kur’ân’ın, indirilmeden önce ve bir şekilde kitap olarak bulunduğunu ortaya koyan bu görüş özellikle modern çalışmalarda vahiy-olgu münasebetini zayıflattığı hatta dikkate almadığı, tekellüflü yorumlara mahal teşkil ettiği, insan hürriyetini nakzettiği, metodik sorunları bünyesinde barındırdığı ve mezhebî ön kabullerin bir yansıması olduğu kabul edilmekte ve dolayısıyla eleştirilmektedir. Makale, öne sürülen bu görüşleri dinî ilimlerin verileri ve fikrî bütünlüğü çerçevesinde tahlil etmeyi amaçlamaktadır. Elde edilen veriler çerçevesinde, Kur’ân’ın üç aşamalı indirilişi fikriyle ilgili özellikle son dönemde dile getirilen bu eleştirilerin, klasik düşüncenin bütünlüğü içinde tutarlı cevaplarının bulunduğu ve bazı eleştirilerin de gerçeği yansıtmadığı tespit edilmiştir. This article deals with discussions that have arisen on the idea of ‚descending of The Qur’?n in three echelons?. This idea is one of the views about descending of the Qur’?n to the Prophet. This idea that is based on the authentic chain of narration from Ibn Abb?s is the companion, expresses that the Qur’an descended from Lawh Mahf?z to sam? ad-duny? wholly and afterwards from sam? ad-duny? to Messenger of God gradually and in connection with events in the context of the revelation. This idea that suggests the Qur’?n was a book before it was descended, is criticized especially in modern studies for some reasons. For example, it is weakening the relation between revelation and phenomenon, in addition, doesn’t take into consideration it, and it has been a place for constrained interpretations, it also disaffirms to the independence of human, it contains methodical problems, it is a reflection of the sectarian presuppositions. This Article aimed to analyze these ideas in the frame of Islamic sciences data and their integrity. According to the obtained data, it has been detected that for expressed criticisms in recent times about the idea of ‚descending of The Qur’?n in three echelons? consistent answers in the integrity of traditional thought and some of these criticisms don’t reflect reality.
Source
Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiVolume
6Issue
10URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpreU5ERTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/441