• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİCİ ATAMA SÜREÇLERİ İLE İLGİLİ TUTUMLARI

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Üstün, Ahmet
Arslan, Beyhan

Metadata

Show full item record

Abstract

Okul yöneticilerinin yönetici atama süreçleri ile ilgili tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumlara göre eksik görülen, değiştirilmesi ya da geliştirilmesi beklenen alanlara yönelik öneriler sunmayı amaçlayan bu araştırmada, çalışma grubunu Çorum ili Merkez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarının farklı eğitim ve yönetim kademelerinde halen çalışmakta olan 9 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmış, veriler araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuna bağlı görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler önceden belirlenen 8 tema çerçevesinde betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Bu temalar; okul yöneticiliğine ilk defa atamada merkezi sınav, sözlü sınav, ilk defa ve yeniden atama sürecinde Ek1 ve Ek2 formları, yeniden atama sürecinde 4 ve 8 yılda bir yer değiştirme hakkı, 8 yılda bir yer değiştirme zorunluluğu, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim, atamada kadın önceliği maddesi ve son yıllarda yönetici atamalarının liyakate dayalı olup olmadığının değerlendirilmesidir. Bu temalar çerçevesinde sık karşılaşılan benzer cevaplar kodlanmış ve oranları görselleştirilmiştir. Yöneticilerin; okullara yönetici atama sürecinde merkezi sınavı geçerli ve güvenilir bulduğu, sözlü sınav, Ek1 ve Ek2 formlarını adil bulmadıkları görülmüştür. İsteğe bağlı yer değiştirmelerde verilen süreyi uzun bulan yöneticiler, rotasyon için verilen süreyi kısa olarak değerlendirmişlerdir. Hizmet öncesi stajyer yöneticilik ile uygulamalı eğitimlere yer verilmesini öneren katılımcılar, yöneticilikte kadın aday önceliği maddesini olumlu değerlendirmiş, son yıllarda yapılan atamalarda liyakatin gözetildiğine inanmadıklarını ifade etmişlerdir. Analiz sonuçlarına göre yöneticilik atamalarında adalet, tarafsızlık ve hesap verilebilirlik ilkelerinin göz önünde bulundurulması, hizmet içi ve öncesi eğitimlere verilen önemin artırılması gerekmektedir.

Volume

8

Issue

4

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4411

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: