8. Sınıf Öğrencilerinin Genel Kültür Seviyelerinin Belirlenmesi
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Günümüzde tüm dünyada bilim ve teknolojinin gelişimiyle iletişimi kolaylaştıran birçok araç-gereç üretilmiştir. Bu araç-gereçler sayesinde bilgiye ulaşma ve kullanabilme becerilerinin artması gerektiği düşünülmektedir. Yeni yetişen neslin internetten yararlanma ve bilgiye kolay ulaşabilmesi, kendini geliştirme açısından olumlu bir durumu ortaya çıkaracağını varsaymamıza sebep olmaktadır. Bu varsayıma bağlı olarak, bu araştırma 8. sınıf öğrencilerinin genel kültür düzeylerinin ve bu düzeylerin cinsiyete göre değişiminin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin genel kültür düzeylerinin durumu araştırıldığı için nicel araştırma kökenine bağlı olarak betimsel alan taraması yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2015- 2016 eğitim öğretim yılının güz döneminde, Hatay'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda öğrenim gören 200 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen güvenirliği 0.734 olarak hesaplanan 40 sorudan oluşan genel kültür başarı testi kullanılmıştır. İlgili test tarih, coğrafya ve güncel konuları içeren soru bölümlerinden oluşmaktadır. Geliştirilen test örneklem grubuna uygulanmış, elde edilen veriler uygun bir istatistikî programla analiz edilmiştir. Öğrencilerin verdikleri cevapların ortalamaları alınmış ve cinsiyete göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Ayrıca testin her bir bölümü ayrı ayrı analiz edilmiş ve değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin genel kültür düzeylerinin ortalamanın altında olduğu saptanmıştır. Buna karşılık genel kültür testindeki başarıları bakımından kız ve erkek öğrenciler arasında erkek öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Testin tarih, coğrafya ve güncel konularda da başarılarının düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Bu durum öğrencilerin bilgiye ulaşma kolaylığına sahip olmalarına rağmen etkili olarak bu bilgilerden yararlanamadıklarını göstermektedir. Soyut operasyon döneminde olan bu öğrencilerin bilgi teknolojilerinden etkili olarak yararlanabilmeleri için öğretmen ve velilere önemli görevler düşmektedir. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur. This research was put into effect for determining eighth grade students' general cultural knowledge levels and the variations of these levels in terms of gender. In this investigation as we research the general cultural knowledge level of students, we used descriptive survey method based on quantitative research methods. The study sample is comprised of 200 eighth grade students studying at different secondary schools of Ministry of National Education in 2015-2016 fall semester in Hatay. During data collection a 40-question general cultural knowledge test, which was developed by the researcher and had a 0.734 reliability value, was used. Related test consisted of History, Geography and Current Issues questions. The developed test was applied to the sample group and the obtained data were analyzed by an appropriate statistical program. Average of responses were received from students and comparisons were made by gender. Furthermore, each part of the test was analyzed separately and evaluations were performed. According to the findings of this study, it was found out that the general cultural knowledge level of the students were below the average. In contrast, in general cultural knowledge test success there was a significant difference in favor of males. History, Geography and Current Issues test results involved a low achievement result. This case shows that students cannot benefit from it though they have an easy access to information. As these students are in abstract operation periods, their teachers and parents are responsible to make sure that these young people effectively benefit from Information technologies. In this context, some suggestions were made depending on the results of the study.
Source
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri DergisiVolume
6Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJM01qSXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/428