• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitsel Robotlarla Boş Zaman Etkinliklerinin Öğrencilerin Bilgisayarca Düşünme Becerilerine, FeTeMM Mesleklerine Dönük İlgilerine Etkisi ve Öğrenci Görüşleri

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Doğan, Ayşe Aksu
Korkmaz, Ozgen

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma eğitsel robotlarla boş zaman etkinliklerinin öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerine; fen, teknoloji, matematik ve mühendislik mesleğine dönük ilgilerine etkisini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle eğitsel robotların etkisinin araştırıldığı bilgisayarca düşünme ve FeTeMM kavramlarına yönelik bilgi verilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel verilerin birlikte ele alındığı karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubu Afyonkarahisar İli’nde özel bir kursa katılan 19’u kız 14’ü erkek toplam 33 öğrenciden oluşmaktadır. Altı hafta şeklinde planlanan çalışmada Lego Spike Prime Eğitim Seti kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmını ön test – son test kontrol grupsuz desen oluştururken, nitel boyutunu ise fenomenolojik araştırma deseni oluşturmaktadır. Nicel verilerin toplanmasında Bilgisayarca Düşünme Ölçeği ve Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise 10 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle nicel veriler analiz edilmiş, sonra nicel verileri desteklemek amacıyla nitel veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle toplanan verilerin normallik durumları Shapiro-Wilks testi ile incelenmiştir. Daha sonra parametrik testlerden aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi ve cohen d değerleri incelenerek analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunca eğitsel robotlarla boş zaman etkinliklerinin öğrencilerin FeTeMM’e dönük ilgi toplam puanlarına ve Bilgisayarca Düşünme becerisine dönük toplam puanlarına anlamlı düzeyde katkı sağladığı ve bu katkının etki büyüklüğünün yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Volume

28

Issue

1

URI

https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1342169
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231048
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4205

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: