• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Görüşlerinin Örgütsel Yaratıcılık Açısından İncelenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Cankurtaran, Yeliz

Metadata

Show full item record

Abstract

Maç – Bu çalışmanın amacı, örgütsel yaratıcılığa yönelik öğretmenlerin görüşlerini derinlemesine incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı, çalışma boyunca “Örgütsel yaratıcılık kavramı nedir?”, “Örgütsel yaratıcılığı etkileyen faktörler nelerdir?”, ‘’Örgütsel yaratıcılığın çalışanlar üzerindeki etkileri nelerdir?’’ sorularına yanıt aramıştır. Yöntem – Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı anlayışı çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Amasya Çelebi Mehmet Ortaokulu’nda görev yapan 12 öğretmenden meydana gelmektedir. Yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile elde edilen veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Bulgular – Bu doğrultuda katılımcılar örgütsel yaratıcılık kavramını, 1. Yeni fikir 2. Çıktı 3. Yaratıcı düşünceyi uygulama 4. Çok kısa sürede çok fazla fikir üretmek olarak, örgütsel yaratıcılığı etkileyen faktörleri, 1. Örgütsel ve bireysel faktörler 2. Bireysel faktörler olarak ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, örgütsel yaratıcılığın çalışanlar üzerindeki etkilerini 1. Bireysel ve örgütsel etkenler 2. Bireysel etkiler olarak tanımlamışlardır. Tartışma – Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacı, örgütsel yaratıcılığı artırmak için seminerler, eğitim ve konferansların düzenlenmesi, ekip çalışmasına önem verilmesi, çalışma ortamının özgürce fikirlerin dile getirilmesine uygun hale getirilmesi gibi önerilerde bulunmuştur.

Volume

15

Issue

4

URI

https://doi.org/10.20491/isarder.2023.1743
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1248059
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4200

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: