• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kesme Parametrelerinin Haynes 242 Nikel Bazlı Süper Alaşım Malzemenin Tornalamasında Güç Tüketimi Üzerindeki Etkilerinin RSM ve GA ile İncelenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Kazan, Hakan
Ergul, Engin Ufuk

Metadata

Show full item record

Abstract

Talaşlı imalatta yaygın kullanımı nedeniyle tornalama işleminde güç tüketimini azaltmak sürdürülebilir bir üretim süreci için kilit faktörlerden biridir. Nikel bazlı süper alaşımlar, üstün mekanik özelliklerinden nedeniyle endüstride sıklıkla tercih edilirler. Bu çalışmanın amacı işlem parametrelerinin Haynes 242 nikel bazlı süper alaşım malzemenin tornalanmasında güç tüketimi üzerine etkilerinin incelenmesidir. Bu kapsamda, yanıt yüzeyi yöntemi (Response Surface Method-RSM) ile birleştirilen üç seviye Box-Behnken tasarımı ve genetik algoritma (GA) uygulanarak minimum güç tüketiminin tahmin edilmesinde kullanılan optimum parametre değerlerini belirlemek için regresyon modeli oluşturulmuştur. İlk olarak 3 farklı seviyedeki takım uç radüsü (0.4,0.6 ve 0.8 mm), talaş derinliği (0.2,0.4 ve 0.6 mm), ve ilerleme oranı (0.1,0.2 ve 0.3 mm/rev.) dikkate alınarak Box-Behnken deney tasarımı oluşturulmuştur. Ardından, elde edilen deney setlerine göre AdvantEdge™ vasıtasıyla her bir deney setine ait güç tüketimleri ölçülmüştür. Sonrasında, RSM’den elde edilen matematiksel tahmin modelinden yararlanılarak güç tüketimi tahmini için GA kullanılmıştır. Sonuç olarak, bu yöntemlerle bulunan tahmin değerleri karşılaştırılmış ve birbirlerine çok yakın oldukları görülmüştür. Hem istatistiksel hem de simülasyon programı sonuçları, güç tüketimini minimize etmek için düşük ilerleme oranı ve talaş derinliğine ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir.

Volume

22

Issue

5

URI

https://doi.org/10.35414/akufemubid.1103662
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1220079
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4122

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: