Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAygün, Yavuz İsa
dc.contributor.authorOrba, Keziban
dc.contributor.authorGüç, Funda Aydın
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:27Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/434210
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3519
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üstün yetenekli tanısı konulmuş ve konulmamışöğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesidir. Çalışma grubunu Giresun ilindeki Bilim ve Sanat Merkezi’nekayıtlı 3 üstün yetenekli tanısı konulmuş ve bir devlet okuluna devam etmekteolan 3 üstün yetenekli tanısı konulmamış 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler matematiksel düşünme süreçlerini ortaya çıkarmaya yönelik tasarlanan 6etkinlikteki öğrenci çalışmaları ve öğrenci çalışmaları doğrultusunda yürütülenklinik mülakatlarla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda özelleştirme, genelleme ve varsayımda bulunma aşamalarındaki davranışlarda üstün yetenekli tanısı konulmuş öğrencilerin üstünyetenekli tanısı konulmamış öğrencilerden farklılaştığı ancak ispat/ikna etmeaşamalarında farklılaşmadığı görülmüştür. Bu durum üstün yetenekli tanısıkonulurken alana özgü üstün yeteneğin göz ardı edilmemesi gerektiğini ortayakoymuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜSTÜN YETENEKLİ TANISI KONULMUŞ VE KONULMAMIŞ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASIen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue229en_US
dc.identifier.startpage337en_US
dc.identifier.endpage362en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid434210en_US
dc.department-tempGiresun İl Millî Eğitim Müdürlüğü Şehit İsmail Kefal Anadolu İmam Hatip Lisesi, Giresun, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiye Giresun Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Giresun, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster