Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorBolat, Ahmet
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:26Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/447916
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3517
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli fen bilimleri öğretmenleridir. Çalışmanınörneklemini bu öğretmenler arasından gönüllü olarak katılan 518 fen bilimleri öğretmenioluşturmaktadır. Ölçeğin madde havuzu oluşturulurken ilk olarak alanyazın taramasıyapılmıştır. 53 maddeden meydana gelen ölçek deneme formu hazırlanmıştır. Ölçeğin maddehavuzu, farklı alanlardan uzmanların görüşüne sunulmuştur. Gerekli düzeltmelerden sonraölçek deneme formu fen bilimleri öğretmenlerine uygulanmıştır. Uygulama sonunda ölçeğinyapı geçerliğini belirlemek için ac?ımlayıcı faktör analizi, madde-toplam korelasyon analizi vebağımsız örneklemler için t testi yapılmıştır. Faktör analizleri sonucuna göre; 23 madde ölçekformundan çıkartılmıştır. Ac?ımlayıcı faktör analizi sonucuna göre ölçeğin tek faktördenmeydana geldiği belirlenmiştir. Dog?rulayıcı fakto?r analizi yapılarak oluşan modelin verilertarafından doğrulandığı tespit edilmiştir. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik değeri 0,977 olarakhesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin kararlılığı test-tekrar test uygulaması yapılarak hesaplanmıştır.Yapılan ve hesaplanan değerler göz önünde bulundurulduğunda ölçeğin geçerli ve güvenilirolduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirliken_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage372en_US
dc.identifier.endpage416en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid447916en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Türkiye Amasya Üniversitesi, Türkiye İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezi, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster