Pandemi Dönemi Bağlamında Öğretmenlerin Teknolojik Formasyon Düzeyleri ve Canlı Ders Etkileşim Düzeyleri
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin hızlı bir değişim sürecine evrilen öğretim süreci karşısında Teknolojik Formasyon Düzeyleri ve Canlı Ders Etkileşim düzeylerini belirlemektir. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli kullanılarak yapılan nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Samsun ili Bafra ilçesinde tüm özel ve devlet okullarında görev yapan çeşitli branşlarda 266 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veriler ve Karaman (2015) tarafından geliştirilen 14 maddelik, 5’ li likert tipi ölçek olan “Canlı Ders Etkileşim Düzeyi Belirleme Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılıp dağılmadığını ölçmek için Kolmogorov- Smirnov testi yapılmıştır. Normal dağıldığı görülen puanlar aritmetik ortalama, standart sapma, t, Anova ve Pearson r korelasyon ve regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin teknolojik formasyon becerilerinin iyi düzeyde, canlı ders etkileşim düzeyleri yüksek düzeyde olduğu; kadın ve erkek öğretmenlerin teknolojik formasyon düzeylerinin birbirine benzediği görülmüştür. Ayrıca, kadın öğretmenlerin canlı ders etkileşim düzeylerinin, erkek öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin teknolojik formasyon düzeyleri ile canlı ders etkileşim düzeyleri arasında doğrusal pozitif yönde düşük düzeyde ilişki olduğu ve teknolojik formasyon puanlarının canlı ders etkileşim puanları üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
Volume
2022Issue
18URI
https://doi.org/10.46778/goputeb.1017941https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1137325
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3356