• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN KÜLTÜRLERARASI DUYARLILIKLA İLİŞKİSİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Aksin, Alpay

Metadata

Show full item record

Abstract

Günümüz dünyasında toplumlar giderek küreselleşmekte ve çeşitli kültürler arasındaki etkileşim artmaktadır. Bu durumda, öğretmenlerin çokkültürlü bir perspektife sahip olmaları ve kültürel çeşitlilikle uyumlu bir eğitim sunmaları önemli hâle gelmektedir. Bu noktada çokkültürlü kişilik özellikleri ve kültürlerarası duyarlılık arasındaki ilişki ön plana çıkmaktadır. Literatür incelendiğinde öğretmen adaylarının çokkültürlü kişilik özellikleriyle kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki ilişkiyle ilgili çok sayıda araştırma olmadığı görülmektedir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarında çokkültürlü kişilik özelliklerin kültürlerarası duyarlılık ile ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu fakültenin dört farklı bölümüne devam etmekte olan ve uygun örnekleme yoluyla belirlenen 446 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların 112’si (%25.1) erkek ve 334’ü (%74.9) kadın öğretmen adayıdır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının yaşları 18 ile 30 arasında yer almakta olup, ortalama yaşları 21.08 (SS=1.72)’dir. Kişisel Bilgi Formu, Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Çokkültürlü Kişilik Ölçeği ile araştırmanın verileri toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda öğretmen adaylarında kültürlerarası duyarlılık puanları esneklik ile düşük düzeyde, duygusal denge ve sosyal girişkenlik ile orta düzeyde, açık görüşlülük ve kültürel empati ile yüksek düzeyde pozitif yönde ilişkili olduğu bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçları ise açık görüşlülük, sosyal girişkenlik, duygusal denge ve kültürel empati çokkültürlü kişilik özelliklerini yüksek düzeyde gösteren öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçları kültürlerarası duyarlılık ile çokkültürlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi inceleyen Türkiye gibi çokkültürlü toplumlarda kültürlerarası duyarlılıkla ilgili faktörlerin belirlenmesine yardımcı olabilir. Ayrıca araştırma sonuçları öğretmen adaylarında kültürlerarası duyarlılığın geliştirilmesine yönelik programların geliştirilmesine katkı sağlayabilir.

Volume

14

Issue

53

URI

https://doi.org/10.35826/ijoess.3366
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1199342
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3324

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: