Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çevrim İçi İş Birlikli Görev Tasarlama
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bu makalede çevrim içi ortamda uygulanabilecek iş birlikli görevler üzerinde durulmuş ve bazı görev önerilerine yer verilmiştir. Belirlenen ölçütlere göre tasarlanan görevler ile öğrenicilerin birbirleri ile konuşmaları, birbirlerini dinlemeleri ve birlikte yazmaları amaçlanmıştır. Hedef dilde üretilen iş birlikli diyalogların öğrenicilerin birbirlerinin dil üretimlerini denetlemelerine ve desteklemelerine yardımcı olacağı öngörülmüştür. Makale kapsamında önerilen etkinliklerde öğrenicilerin günlük internet kullanımlarından aşina oldukları konular için hedef dili kullanacakları ve bunu yaparken diğer öğreniciler ile içerik ve yapı üzerinde müzakere edecekleri düşünülmüştür. Dilin konuşulduğu ülkeye ve o ülkenin kültürüne ilişkin bilgiler de çevrim içi iş birlikli görevler üzerinden öğrenicilere sunulabilir. Ayrıca öğreticiler öğrenicilerin yeterli dijital okuryazarlığa sahip olmalarını da göz önünde bulundurmalıdır.
Volume
16Issue
Özel SayıURI
https://doi.org/10.35675/befdergi.846707https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1109141
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3320