Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMücahit Ayra
dc.contributor.authorİlker Kösterelioğlu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:40Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjNU1EazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/327
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hakkâri ili Yüksekova ilçe merkezinde görev yapan n=362 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Öğretmen Öz Yeterlik Algı Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin öz yeterlik inançları oldukça yeterli düzeydedir. Bunun yanı sıra araştırmada öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançları mesleğini sevip sevmeme tutum değişkeni açısından mesleğini seven öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet, yaş, deneyim, branş ve kitap okuma sıklığı değişkenleri açısından ise görüşlerinde öz yeterlik inançları açısından anlamlı fark saptanmamıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the teachers’ professional self-efficacy related to the various variables. The universe of the study contains n=362 teachers working in Hakkari city Yüksekova town in 2013-2014 academic years. The data was obtained through “teachers self-efficacy perception scale”. According to the obtained data, the teachers’ selfefficacy beliefs are at adequate level. Besides this, there found a meaningful difference in favor of teachers who love their professions related to the variable of professional self-efficacy beliefs whether they love their jobs. A meaningful difference was not found in the opinions of the teachers related to the gender, age, experience, branch and reading habit frequencyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeTHE INVESTIGATION OF TEACHERS’ PROFESSIONAL SELF-EFFICACY RELATED TO THE VARIOUS VARIABLESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster