• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2016

Author

Mücahit Ayra
İlker Kösterelioğlu

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hakkâri ili Yüksekova ilçe merkezinde görev yapan n=362 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Öğretmen Öz Yeterlik Algı Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin öz yeterlik inançları oldukça yeterli düzeydedir. Bunun yanı sıra araştırmada öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançları mesleğini sevip sevmeme tutum değişkeni açısından mesleğini seven öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet, yaş, deneyim, branş ve kitap okuma sıklığı değişkenleri açısından ise görüşlerinde öz yeterlik inançları açısından anlamlı fark saptanmamıştır
 
The purpose of this study is to investigate the teachers’ professional self-efficacy related to the various variables. The universe of the study contains n=362 teachers working in Hakkari city Yüksekova town in 2013-2014 academic years. The data was obtained through “teachers self-efficacy perception scale”. According to the obtained data, the teachers’ selfefficacy beliefs are at adequate level. Besides this, there found a meaningful difference in favor of teachers who love their professions related to the variable of professional self-efficacy beliefs whether they love their jobs. A meaningful difference was not found in the opinions of the teachers related to the gender, age, experience, branch and reading habit frequency
 

Source

Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi

Volume

7

Issue

17

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjNU1EazNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/327

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: