• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BİR EĞİTİM SORUNSALI OLARAK OKULLARDA VELİLER TARAFINDAN YAPILAN ÖĞRETMEN SEÇİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Bayar, Adem
Balcı, Mustafa

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı; okullarda öğretmen seçiminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve çözüm yolları sunmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kapsamında, olgubilim deseniyle oluşturulmuştur. Araştırmada çalışma grubunu belirlerken amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum örnekleme tekniğiyle tespit yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022/2023 döneminde Tokat ili Erbaa ilçesinde görev yapan 12 öğretmenden oluşmuştur. Verilerin toplaması için katılımcı öğretmenlere sekiz maddeden oluşan açık uçlu sorulardan meydana getirilen yarı yapılandırılmış görüşme amacıyla oluşturulan form kullanılmıştır. Ortaya çıkan veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılar öncelikle seçim, seçme kavramını; tercih etmek, seçme işlemi, beğenmek, iyi olanı bulabilmek ve ayırt etmek şeklinde ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçiminin nedenleri olarak; akademik başarı, cinsiyet, güven, yakın çevre telkini ve öğretmenin dünya görüşü şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçiminin sonuçları olarak; kalabalık sınıflar, sınıflar arası seviye farkı, öğretmen egosu, akademik başarı ve öğretmenler arası yarış şeklinde ifade etmişlerdir. Katılımcılar öğretmen seçimi sorununun üstesinden gelinmesi için; öğretmenin özverili çalışması, kura yöntemi, sınıfların dengeli dağılımı, okul yönetimlerinin kararlılığı, velilere rehberlik etme ve kendini gerçekleştirme şeklinde birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Sonuç olarak; öğretmen seçimi uygulaması eğitim öğretim sürecine ve öğretmenlere zarar verdiği için bu uygulamanın eğitimde eşitlik ilkesi çerçevesinde sonlandırılması gerekmektedir.

Issue

95

URI

https://doi.org/10.17753/sosekev.1257356
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1196702
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3096

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: