İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Motivasyonu
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde yazma motivasyonlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin Orta Karadeniz Bölgesinde öğrenim gören 582 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları İlkokul Öğrencileri Motivasyon Ölçeği ve öğrenci bilgi formudur. Verilerin analizi SPSS 22 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla betimsel istatistiklerden; yazma motivasyonu ortalama puanlarındaki farklılıkları test etmek için t-testi ve tek yönlü ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yazmada içsel motivasyon puan ortalamalarının dışsal motivasyonlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Yazma motivasyonunun alt boyutlarının birbiri ile doğrudan ve pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilerden ve günlük çok kitap okuyan öğrencilerin biraz okuyan ve hiç okumayanlardan yazma içsel motivasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Günlük kitap okumanın yazma motivasyonu üzerinde .11’lik bir etki büyüklüğü olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi eğitim alma ve anne-baba eğitimi düzeyine göre yazma motivasyonunda bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma faaliyetlerini sürdürmede veya yerine getirmede içsel bir motivasyon sergiledikleri söylenebilir.
Volume
10Issue
1URI
https://doi.org/10.16916/aded.1009797https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/507675
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3071