SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNDE YAŞADIĞI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri sunmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile incelenmeye çalışılmıştır. Çalışma gurubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya ilinde görev yapan amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi ile kendilerine ulaşılabilen ilkokulda görev yapan on sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel olarak tasarlanan araştırmada verilerin toplanması için yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılandırılmış görüşme formu; öğretmenlerin sınıf yönetimde yaşadığı sorunları, sınıf içinde karşılaştıkları problemli davranışların sıklığı, derse göre problemli davranışın görülme sıklığını, problemli davranışları yönetmeye ayrılan zamanı ve etkili sınıf yönetimi için yapılması gerekenleri belirlemeye yönelik beş sorudan oluşmaktadır. Görüşme formu nitel çalışmaları bulunan eğitim bilimleri alanında iki öğretim elemanının görüşüne sunularak uzman görüşü alınmıştır. Uygulama görüşmecilerin okulunun öğretmenler odasında gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, araştırmacı tarafından yazılı olarak kaydedilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları en sık problemlerin; derste izin almadan konuşma, öğretmeni derste dinlememe olduğu görülmüştür. Araştırmada problemli davranışların görülme sıklığının her ders yaşandığının, problemli davranışların özellikle Türkçe ve Matematik derslerinde daha sık görüldüğü, problemli davranışlara ayrılan sürenin problemli davranışların türüne göre değiştiği tespit edilmiştir. Etkili sınıf yönetimi için yapılması gerekenler ise; öğrenci merkezli ders işleme, etkinliklere ağırlık verme, sınıf kurallarını birlikte belirleme ve okul-veli-öğretmen iş birliğini sağlamak olarak belirlenmiştir This study was carried out through phenomonology method which is one of the methods of quantitative method to determine the problems of the elementary school teachers and to suggest solutions about the problems. The study group consists of ten elementary school teachers working in Malatya that can be reached easily related to the purposal sampling method in 2016-2017 academic year. Structured interview technique was used to obtain data. The structured interview form consists of five questions depending on to determine the problems that teachers faced with while teaching, the frequency of the problems, the time spending to overcome the problem and the nedd to establish effective class management. The interview form was checked by two academicians studying on the quantitative methods in education. The interviews were performed in teacher's room of the school. The data obtained was recorded by the researchers as a written source. The most seen problems are that the students interrupt teachers in the class and they are not willing to listen to the teachers. The problems were seen almost in every session especially in Mathematics and Turkish classes. For the effective class management, the classes should be student centered, activities should be included to the teaching, the class rules should be determined both the teacher and the students and cooperation should be established between the school, parents and the teacher
Source
Turkish Studies (Elektronik)Volume
12Issue
28URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnd09EYzNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/301